Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Kjøpte elastisk sjal med info om at det kan brukes til 18kilo. Dette er derimot dementert et rekke steder. MAnge anbefaler å g over til vevd sjal ved ca 8 kilo. Kjenner derimot flere med elastisk sjal til store barn. Må jeg kjøpe meg et vevd også? Blir vel mei tai etterhvert da Hvordan vet man hvilken Mei Tai som passer en?
Yo&La+spire Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 De eg vet om som har brukt vevd sjal har sluttet ved ca 6-7-8 mnds alder fordi sjalet begynner å sige og det blir tungt...Er det noen grunn til at du ikke vil ha vevd sjal fra begynnelsen av? Eg begynte med vevd sjal og bruker det samme sjalet nå (22 mnd) som når snuppa var 4 uker. Synes det er supert:) Evt kan du jo også bruke bare meitai...Du kan gå på bæretreff å prøve ulike typer dersom du er usikker på hvilken som passer deg, men tror det er mest vanlig å bare velge en og så evt selge den visst den absolutt ikke passer (de fleste passer alle). Eneste du må passe på er ekstra lange stropper dersom du er overvektig eller veldig høy.
Bergene Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Ja mange kjøper elastisk sjal og tror at det kan brukes til 15-18 kg for det er dette levradøren sier. Men dette er feil! Det er trygt å bruke det så lenge, men er absolutt ikke noe behagelig å bære med! Det er flere som fortsetter å bruke det elastiske sjalet selvom babyen har blitt stor, men klarer ikke å bære noe særlig lenge i gangen. Eller de slutter helt å bære fordi det er vondt og tungt. De tror da at det skyldes at det er tungt å bære, de vet ikke at det skyldes at de bruker "feil" bæretøy. Dette er synd! Fra og med babyen er 7-8 kg er det myyye mer behagelig å bruke et vevd sjal! Så om du ønsker å ha noe som varer en stund bør du heller gå for et vevd sjal ;-)
Herkules Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Jeg brukte det elastiske sjalet myyyye lenger enn 8 kg da var jo gutten kun 3 mndr. Jeg kjøpte et vevd sjal når han skulle være med ut og fly som 2,5 mndr Kjøpte senere et elastisk som jeg brukte fra han var ca 3 mndr og i alle fall til han var 9 mndr. Jeg likte det elastiske fordi det var lett å sette ham inn i sjalet når det var påknytt. Jeg er veldig glad i begge sjalene mine og har i grunn ikke noe råd utover det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå