Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Huden er rød og tørr, og når den blir dratt over penishodet sprekker det litt opp. Lurer på hva dette kan komme av, om det er noen som har opplevd noe tilsvarende?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Han ronker for mye.. sjekk loggen på pc
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Er egentlig et seriøst spørsmål da;) Regner ikke med at sexdriften hanser blitt større i det siste men får vel sjekke!! hehe, problemet hans er jo at når det sprekker opp så svir det jo. Det ligger nokså langt nede på forhuden, så regner ikke med at han har jakta på spennende fylle-eventyr eller noe.. HI
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 fra lommelegen:Locobase Repair er en utmerket fuktighetskrem for tørr hud on innholder mye fett, men noen ganger er det ganske ikke nok og da er kanskje hvit vaselin bedre. Det at penishode blit rødt og irritert kan tyde på at du er plaget med balanitt. Balanitt er en betennelse i huden på penishode og forhuden som skyldes enten bakterier eller sopp, men det regnes ikke som en seksuellt overført infeksjon da den ikke er smittsom. Problemet kan også bli verre ved at man overdriver vask med sterk såpe. Det er anbefalt at man vasker 1 gang daglig med en mild såpe feks Asan. Balanitt er ett problem som har tendens til å komme tilbake. Følgende behandling pleier å være effektiv: Daktacort krem morgen og kveld i 5-10 dager ved oppbluss. Dette er en krem som inneholder ett soppdrepende middel og kortison, og dette fås uten resept. Så i sammendrag blir mine råd: 1. Forsøk hvit vaselin på forhuden der du er plaget med sprekker. Den kan du godt ha lomma og smøre på hver gang du har vært på toalettet. 2. Mot balanitt kan du forsøke Daktacort. 3. Endel har glede av å gå med forhuden tilbaketrekt, på den måten blir huden på penishode tørrere og etterhvert litt tykkere slik at man ikke så lett får balanitt. 4. Hvis dette ikke hjelper ville jeg ha vurdert omskjæring, da blir du kvitt begge problemene. Det finnes forøvrig en bindevevssykdom som heter lichen sclerosus et atrophicus, da får man sprekkdannelse og hvitlige tykke partier på forhuden og penishode. En lege kan hjelpe deg å undersøke om det kan være en aktuell mulighet.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Mulig såpe har skylda. Dersom han vasker forhuden med vanlig såpe, så kan huden bli tørr og dermed få sprekker. Legg bort såpa -vask evt med intimsåpe. Og det er ikke dumt å smøre med litt salve et par dager eller tre.. F.eks, zinksalve er bra mot sår hud. Du bør også tenke på om det kan være sopp. Har du hatt soppinfeksjon i det siste? Da kan han være smittet, men uten at det klør for ham. Penishodet blir da ofte rødprikkete, kan klø og kan sprekke opp i huden. Begge må i så fall behandles mot sopp (f.,eks Canesten).
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Anonym 23:03 her Jeg leste feil -trodde det var penishodet hans som var sårt. Ser nå at det er feil.. Glem alt jeg skrev -sent på kvelden for meg her..
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #7 Skrevet 28. desember 2008 Ja, det er de tingene jeg trodde og nesten håpet på.. Jeg sliter veldig med soppinfeksjoner etter fødselen, så da er det sikkert det. Får hente canesten`en til han da og prøve..
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Ok, da får jeg se etter andre "løsninger"!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #9 Skrevet 28. desember 2008 Han har sikkert kjøpt seg ei russisk ei. Etter den søte kløe osv.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #10 Skrevet 28. desember 2008 Mannen min fikk samme problem. Han smurte det med spenol og vi gikk over til bruke parfymefritt og allergivennlig vaskemiddel og tøymykner, og da ble han mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #11 Skrevet 28. desember 2008 Uff ja. Og har sikkert ei importert frue på si.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå