Gå til innhold

Trenger sårt svar på dette... vel 4 mnd gammel baby og mat/melk... (samme som skravle og amme)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi begynte med grøt for et par uker siden... De to siste dagene vil hun ikke ha noe annet enn grøt. Vil ikke ha pupp, annet enn littebitt om morgenen, og kanskje en gang om ettermiddagen... resten vil hun bare ha grøt. Nå er vi i gang med 4. grøtmåltidet for i dag snart. Er det normalt? Hun får ca 3/4 dl grøt pr grøtmåltid foreløpig. Ikke helt fast, og blandet med morsmelk for det meste.

Hun har heller ikke villet ha flaske de siste par dagene, uansett type melk på....

Noen med erfaringer på dette?

Skrevet

Dethørtes veldig mye ut. Trodde du bare skulle introdusere litt til ett måltid i starten (starte med kun en skje og så videre). Flere grøtmåltider om dagen trodde jeg en skulle begynne med senere. Fare for at hun ikke får i seg nok væske da hvis hun kke vil drikke....

Skrevet

Hun drikker om morgenen... og jeg gir vann sammen med grøtmåltidene. Men hun nekter som sagt melk, og hyler helt til hun får grøt... så jeg er en smule fortvilet... men hun drikker litt vann til hvert måltid som sagt, i tillegg til amming morgen og en gang ettermiddag.... men er enig i at fire ganger om dagen på fire og en halv måned gammel baby høres mye ut. Det synes jo jeg og...

Skrevet

Ikke moro det der, nei. Og det er nok litt mye grøt når hun er så liten. Jeg snakket med helsesøster om innføring av fast føde, og hun sa at barn bør få mm/mme som hovedmat til de er 7-8 mnd. Men vil hun ikke ha noe annet, så vil hun ikke, men da ville jeg gitt mme som drikke til måltidene og ikke vann, rett og slett pga. næringsinnholdet.

Lykke til :)

Har du ringt hs, forresten? Det kan jo hende de har noen lure tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...