Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Får bare morsmelk, så da kan hun vel ikke bli forstoppet? Kan jeg vente meg en ukes oppsamlet i en liten bleie...? Førstemann hadde bæsjebleie flere ganger om dagen da han var like liten!
Katsi Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Nei de blir ikke forstoppet på bare mormelk. Det er helt normalt at det kan gå en uke mellom hver gang, like normalt som mange ganger til dagen;)
LilleLykkeMor Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Det er visst ikke farlig i det hele tatt. Jeg ringte helsestasjon da min ikke hadde bæsj på flere dager. Da sa de at så lenge de bare får morsmelk, gjør det ingenting. Det er ikke uvanlig at det kan opp i 14 dager! Men de kan bli litt urolige, og når det "endelig" kommer ut, kan det lukte litt strammere enn vanlig og ha litt kremaktig, tykkere konsistens. Min baby ble kjempesulten da hun hadde bæsja :-)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2008 Takk for svar! Får håpe det er derfor hun er så urolig, da, og at hun ikke holder mamman sin våken så lenge når hun endelig får bæsje! :-)
Litjmora Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Min har fast bæsjedag hver onsdag ellers er det bare tissebleier her i gården. (han er snart 3mnd). Hender han er litt urolig ved puppen noen ganger, og promper ganske mye, men virker ikke plaget noe særlig med å bæsje en gang i uken må jeg si..
*Lille Persille" Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Datteren vår bæsjet bare en gang hver 10-14 dag. Har hørt med barnelege og det er helt normalt at de ikke bæsjer hver dag så lenge de bare får morsmelk. Grensen på hvor lang tid man kan la det gå uten bæsj før man bær gjøre noe for å hjelpe dem er 12-14 dager. Da puttet jeg termometeret i rompa hennes og det satte i gang presserefleksen og da kom det. Du kan vente deg en monsterbleie ja... Tøyt ut over alt her når de endelig kom. Nå er hun 4 mnd og har nettopp begynt å bæsje daglig igjen. Ble litt mye bæsj her men det var nå engang det det handlet om ;-)
Mamman til M&E Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 Slapp helt av, det er som de andre sier helt normalt og du skal egentlig bare være glad til :-) så lenge babyen har det bra. Vår første gikk ca 14 dager mellom hver bæsjebleie og en gang hele tre uker!! Stressa litt da men hs sa at det var helt greit. og ja, det kommer store bæsjebleier når de først kommer :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå