Lilleulv_ Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Jeg har en baby som er 6 mnd, korrigert alder er 4 mnd. Vi begynte med grøt for noen uker siden, og han spiser nå maisgrøt fra Nestlé med litt eple/banan-ting oppi til lunsj, og flaske etterpå. Jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det videre... Skal jeg begynne å gi et måltid med grøt på ettermiddagen/kvelden også nå? Skal han få flaske etter grøten frem til han spiser et fullt måltid med grøt? (hva er et fullt måltid tro?) Skal jeg bytte på, og gi en annen grøt enn maisgrøt også? Når begynner jeg å gi andre ting, og hva er fint å starte med? Han får Hipp morsmelkerstatning, når skal jeg gå over til Hipp2? Dere som har baby som er ca like gamle, hvordan gjør dere det med måltider ila dagen? Hva gir dere, og når? Min baby veier litt under 7 kg, og spiser ofte rundt 200 ml mme til et måltid, er det passelig?
Nattinatta Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 her er lillegutten 5 mnd og spiser grøt til lunsj og kvelds. Har vært full posjon til kvelds ganske lenge nå, og er oppe i full posjon nå også til lunsj. middagsglass har jeg latt han smake på, men det er ikke så godt visst... ang full posjon så står det på pakkene. etter min erfaring varierer det VELDIG... Noen skal ha 75 ml veske og så pulver , andre skal visst ha 1,8 dl og så pulver.... tar litt som det passer jeg... her har vi brukt litt forskjellige grøttyper, og det meste går ned på høykant!! Gir mais, ris og hirsegrøt. Med og uten smak! Til å begynne med gav jeg melk etter måltidet, men de siste dagene har han virket godt fornøyd etter grøten. Til kvelds får han noen ml mme i flasken uansett! er også usikker på om en skal gi melk etter disse måltidene. han får tilbud om vann i og etter grøtmåltidet, han drikker ikke mye, men synes det er ok. tidligere ble han fornærmet når han fikk vann.... lillegutt spiser 160-180 ml til melkemåltidene. når jeg lager grøt som skal blandes med melk blander jeg en vanlig flaske og bruker melken som skal i fra denne og lillegutt får evnt tilbud om resten av flasken etter grøten. helsesøster sa at en ikke skulle gi mer melk nå som han spiser grøt, og synes denne løsningen hørtes veldig grei ut!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå