Gå til innhold

Han bare smatter på puppen...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så frustrert, og det er lillegutt på nesten to uker også! Han sliter sånn med å suge seg fast til puppen, ligger liksom bare å smatter. Det tar alt fra 5 til 40 minutter fra jeg legger han til brystet til han klarer å ta orntlig tak og kommer i gang med å spise! Naturligvis blir han frustrert, og det gjør jeg også så det ender ofte med tårer fra oss begge.

Hvordan kan jeg hjelpe lillegutt til å enklere suge seg fast? Jeg melker ut litt før måltidet, slik at ikke puppen er så hard, Og han gaper stort -men det er nesten som om han bruker tunga til å dytte puppen ut igjen når den kommer inn i munnen.

Første uka gikk det kjempebra med amminga, men plutselig begynte han med dette, og jeg aner ikke hvorfor! (når han først har fått tak, suger han godt.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lillegutt på 8 uker har også vært sånn innimellom, og i større grad om han er stresset, opptatt av å se på omgivelsene eller veldig sulten. Hvis jeg melker et par tak inn i munnen hans i det vi starter, så starter han som regel sugingen med en gang..

Skrevet

Har du prøvd å forme brystknoppen, så han får bedre tak i den? Jeg har en 1 mnd fortidlig født gutt som ikke greier å ta brystet. Grunnen er at jeg har for store bryst og han så liten munn så han greier ikke å gape over, eller få nok bryst i munnen. Så jeg bruker nå brystskjold, og ammingen går bra nå. litt problemer enda. Blir fort sinna og vil ikke bestandig ha puppen med engang. Han må bli sikkelig sinna før han finner ut at han skal ta den. :)

Ikke gi opp. Prøv brystskjold en periode og se om han vil ta den, det kan hjelpe både deg og han.

Jeg kjøpte den miste de har på markete pga av at minsten min er så liten i munnen sin. Trur avent har bare en størrelse og den var for stor for min. Er noe som heter Medela og de har 3 str. Er litt mer å velge mellom og større sjanse om å lykkes å amme og finne et brystbesyttelse som passer munnen din baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...