Gå til innhold

Ang leie av leilighet og forsikring...

Anbefalte innlegg

Jeg har svært lite av verdier, og har derfor ikke tatt opp innboforsikring. Jeg leier fullt møblert leilighet, og lurer på om jeg har ansvar for å forsikre innboet, eller om huseier har det? Samme med selve leiligheten forresten, jeg har jo ikke forsikring på den heller...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139339962-ang-leie-av-leilighet-og-forsikring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huseier skal forsikre alt som han/hun eier.

Men jeg vil anbefalle deg å skaffe deg en innboforsikring. Tenk hvis noe skulle skje, så får du ingen ting. Alt du eier dekkes opp av en innboforsikring. Greit og kunne få igjen litt til klær o.l. En innboforsikring trenger heller ikke koste for mye.....

det skal stå i leilekontrakten om du skal ha forsikring eller ikke. er det en vanlig standard leilekontrakt så er det du som må stå for, forsikringen. det må i hvertfall jeg i min helt standard leiekontrakt, leiligheten her er delvis møblert.

Jeg har svært lite av verdier, og har derfor ikke tatt opp innboforsikring

--------------

Du må bare være noe av det dummeste på to bein?

Eller noe av det grådigste på to bein som ikke har råd til en liten tusenlapp i året for forsikring.....???

Hvis leiligheten du bor i blir skadet f eks pga vann/brann er det DIN innboforsikring som sørger for at DU får erstatningsleilighet.

Sagt på en annen måte;

Veldig kjipt å betale for hotel til du får tak i ny leilighet???

Selv om du eier lite, og du har fått mye, så KOSTER det faktisk DEG PENGER å eventuelt skulle kjøpe igjen nye ting hvis det skulle skje noe.

Blir det vannskade på leiligheten fordi f eks DIN vaskemaskin eller oppvaskmaskin gjør skade vil DU PERSONLIG bli presentert regninga under visse forutsetninger.

Eneste som ikke trenger forsikring er studenter som fremdeles har hjemmeadresse og som har foreldre med eksisterende forsikring, samt eksentriske millionærer som har for god råd.....

Annonse

Men det eneste jeg eier som er dyrt er PCen og en del leker. Har et par sparkjøp-bukser og andre klær (verdien er maks 1000 kr) + klær til barnet, men hun har jo klær hos pappaen også. Utover det eier jeg ikke noenting. Det er jo ikke min vaskemaskin heller, det er huseiers.. Og skulle jeg miste dette stedet, hadde jeg heller bodd hos slektninger til jeg fikk tak i noe nytt. If forsikrer bare hvis innbo-verdien er minst 100 000, og det jeg eier har vi beregnet til ca 30000 nytt. Det jeg er redd for er at jeg må betale for evt. reparasjon av ting osv, eller nye ting til huseier hvis det blir ødelagt i brann.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...