Gå til innhold

Hun liker jo ikke middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sukk. Grøt er nam nam og nå prøver vi å innføre middag men da lager hun grimaser og grøsser.

Hva i alle dager...Vi har ikke gått fort frem, har ikke gitt henne for mye. Vi har gått frem på samme måte som når vi ga henne smaksprøver med grøt.

Dag nr 1. en liten skje, det gikk fint.

Dag nr. 2. 1.juledag og middagsbesøk hos mormor, her satt hun på fanget, og ikke i vippestolen, som tydeligvis er veldig viktig når hun skal spise. Hun lagde grimaser og grøsset når hun fikk maten.

Dag 3. Hjemme og tilbake i vippestolen. Fremdeles grimaser.

I går fikk hun ikke middag og planen er å vente en uke.

Hva gjør vi da? Ny runde med hjemmelaget mat som ligger klar i fryseren? Eller skal vi gi henne noe annet?

Skrevet

Kan det være at hun har fått for sterk mat? Hun har fått potet most sammen med litt gulrot og litt brokkoli.

Skrevet

Det samme skjedde her, grimaser, lukket munn og ikke interessert. Vi tok derfor en pause på 1-2 uker hvor hun bare spiste grøt som vanlig. Etter pausen ble hun interessert i mat igjen, og nå spiser hun noen skjeer med grønnsakspure hver dag, mer og mer for hver dag. Hun vil forresten bare ha maten som er hjemmelaget, prøver jeg den på glass vil hun ikke ha.

Skrevet

Oki. Godt å høre at andre har klart det. Da satser vi alt på at hun kun trenger en liten pause. :-)

Skrevet

her er også glass pyton...

venter litt å ser om det blir bedre etterhvert... han liker bedre potet fra middagen vår. men jeg orker ikke prøve meg på hjemmelaget. ser for meg at det er mye styr...

Skrevet

sprut mm i middagsmaten?

Skrevet

hvis du har smakt på de glassene så er de jo ikke særlig gode. sikkert masse e-stoffer og dritt for at de skal holde seg lenge. JEG ville hvertfall ikke spist middag fra glass som har stått varmt i butikken i flere måneder..

det tar ikke mye tid og er ikke mye styr å lage selv. det ligger masse gode oppskrifter her hvis du leter igjennom forumet, og på www.barnemat.com er det masse godt:) lag MASSE med en gang og frys ned i posjonsglass (hvis du samler på de du kjøpte på butikken, eller så kan du kjøpe Avent-glass på apoteket - supre til det meste). Kok litt grønnsaker og litt kjøtt, bruk en stavmikser og vips! :)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...