Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Jenta mi er 8 dager. Her går det i soving, bæsjing og spising. Vi følger egentlig ingen spesiell tidsplan, men gir frøkna mat når hun vil. Jeg prøver så godt jeg kan å fullamme, men noen ganger ser det rett og slett ikke ut som hun blir mett nok, og da trår far til med en liten dråpe mme. Vi har hatt 2økedøgn allerede (jeg tror det var økedøgn i allefall) og det slet ut både mor og far. Hun har plutselig fått litt aversjon mot å sove i vuggen sin, så de siste dagene har det blitt nattsoving på armen til mor... :/ Håper dette "gir seg" snart, og at hun sovner godt i sengen sin igjen... Hvordan ser deres dager ut?
msunicorn Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Jenta vår er 4 uker. Her går det også i amming og soving og stell. Om natta er hun usedvanlig våken og sover lite. Men de to siste dagene har hun faktisk sovet fram til 5 om morgenen, bare avbrutt av et måltid kl 2. Men noen rutiner har vi ikke enda. Om natta blir det enten å sove sammen med mamma i senga eller jeg tar henne med til stuen og legger henne i vogga. Om dagen kan hun godt sove i sin egen seng, ettersom hun faktisk er trøtt da! Gleder meg til hun snur døgnet!
FruBoger fødeklar Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 jenta mi er 4 uker.. her går det i mat annenhver time (mye kos,prøver med smokk) om hun ikke sover noen timer.. så er det bleier og nye bodyer ofte, tisser ned seg og gulper.. pampers er helt bortkastet, nesten så libero er det å.. sover fra halv to om natta til rundt 11, spiser to ganger om natta.. så er vi oppe litt, og sover litt... sover 3-4 timer midt på dagen og ca 2-3 timer seint på kvelden.. da sover hun alene på sofaen:) om natta må hun sove ved siden av puppen:P har mye melk, så tror det er myyye kosesutting her.. og økedøgn:)
En liten mamma Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Lillegutten min er 12 dager gammel. Han sover mye på dagen, og våkner til liv litt på kvelden. Han styrer veldig med å spise, er ikke blitt så flink til å ta puppen enda så vi bruker mye tid på måltidene. Når han er våken vil han spise hele tida, gjerne hver time. Men på natta sover han faktisk 4-5 timer i strekk, spiser og så sover han 4-5 timer igjen. Han sov på armen min den første uka, men de siste nettene nå har han sovet i senga si. Vi har ingen rutiner i det hele tatt, tar det bare som det kommer foreløpig. Til fredag skal pappan begynne å jobbe igjen, og jeg er spent på hvordan det skal gå å være alene med lillegutt og storesøster på 22 mnd -jeg håper det har gått seg til med amminga til da!
Katsi Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Jenta mi er 4 uker;) Her går det også i soving, spising og bæsjing. Hun er født 5 uker fortidlig så hun er fremdeles veldig trøtt, men har begynt å være våken i 30 til 45 min på formiddagen og en liten stund på kvelden. Det er veldig koselig for da får vi se øynene hennes åpne;) De 2 storesøsknene gjør like stort nummer av det hver gang, sier : kom og se!! Øynene er åpne!! Og så ler de så godt;) Om dagen sover hun i vogna i stua og natten tar vi bagen oppi vogga/ vår seng. Hun liker å ha det lunt rundt seg så vogga blir for stor og åpen. Er ingen rutiner her enda, blir sikkert bedre når ungene begynner på skolen/barnehagen igjen og far på jobb, da kan vi jo ikke sove til 10 lenger;) Ellers spiser hun hver 2 til 3 time på dagen og på natta kan det gå 4 til 5 timer. Har fått beskjed på sykehuset og helsestasjonen at hun skal vekkes hver 3 time for å få mat siden hun var så liten (2300gram ved fødsel) men orker ikke det om natta... Hun legger fint på seg;) Var nesten 2900 da hun var 3 uker;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå