Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker utenlandske navn bedre enn norske.

Hun som spiller i tre nøtter til askepott heter Libuse. Det er et Tjekkisk navn. 4 som heter det i Norge. Hva syns dere? Jeg syns det er fint,litt spesielt.Regner med dere ikke liker det.

vil ha et spesielt navn til mellomnavn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Buse... som i busemann... Ikke en pen assosiasjon!

Skrevet

Ærlig talt - du trenger ikke store hjernekapasiteten for å se at i Norge vil et tjekkisk navn som Libuse assosieres med busemenn. Du må vel være den eneste som synes at det vil være spesielt fint i Norge.

Skrevet

Jeg tenker også, som de over her, på busemann når jeg ser/hører Libuse. Desverre...

Skrevet

Hehe, det finnes mange fine utenlandske navn som passer mye bedre i norge enn dette. Regn med at lille buse får høre det i skolen ihvertfall..

Skrevet

Det uttales nok Libus, og ikke Libuse som de fleste her har påpekt miner om buse.

Jeg liker også veldig godt utenlandske og litt speseille nvan som ikke alle heter, men jeg klarer ikke bestemme meg for dette.

Men som mellomnavn tror jeg det fyngerer bra.

Leah Libuse .. feks..

Skrevet

Lida er også et tsjekkisk navn... Lidunn er et norrønt navn... Tror Libuse fort kan bli et mobbenavn.

Skrevet

Jeg tror det blir et skikkelig mobbenavn. Barn er ikke nådige på skolen med å vri og vende på det meste. Det hjelper ikke at hun i tre nøtter til askepott heter det og at hun er søt, det er et navn nordmenn ikke vet hvordan de skal uttale og da blir det rart.

Skrevet

Har du ETT godt argument for at et tjekkisk navn skulle være bedre enn et norsk navn på et norsk barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...