Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 først bestiller man time hos legen sin, for å teste ut sykdommer. av typen hepatitis b og c, klamydia og gonoré, celleskrab fra livmoderhalsen og røde hunder. så tar man eggløsningstester og når testen slår ut drar man til klinikken og blir inseminert. når velger man donor? om man har åpen donor, får man se bilde av han da? eller blir det en liste med ønsker av utsende som ved en anonym donor?
snuffe Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Det varierer sikkert litt klinikkene i mellom akkurat når man informerer om sine donorønsker. Da vi brukte Vitanova oppgav vi denne informasjonen på papirene vi sendte inn før journalsamtalen, og så gikk vi gjennom ønskene under journalsamtalen. Nå bruker vi Nordica, og ble da så snart vi hadde bestemt oss for dem bedt om å sende en e-post med våre donorønsker og fikk en bekreftelse tilbake på at de var registrerte. Du får ikke se bilde av åpen donor. Du får stort sett bare tilgang til de samme opplysningene som hos anonyme donorer - høyde, vekt, hårfarge og øyenfarge, i noen tilfeller også yrke/utdanning tror jeg.
Tjorven1 Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Aller først må du velge klinikk i DK, fra dem får du en haug med papirer. Bla disse du skal ta med til legen din, for at du for alle de rette testene. I de papirene ( fra Stork for mitt tilfelle) er det en liste hvor du setter opp dine kriterier på øyenfarge, hårfarge, høyde og kroppsfasong. Da du har sent inn disse papirene og betalt kr 750,- for en jurnalsamtale, dvs. en samtale per telefon, der du ringer ett spes. tlf nr du for til ett spesielt tidspunkt (kan være ett par uker venting). Under samtalen snakker du med en jordmor som forteller deg nøye hva som skjer fremover og hva du skal gjøre. Jeg grudde meg litt, men det var bare hyggelig! Og jeg følte jeg fikk svar på mye. Når du har hatt denne samtalen avtaler dere ca tid til du kommer. Det er viktig at du prøver å få oversikt over syklusen din, om de er korte eller lange. og begynner å teste for el. gjerne noen mnd før. Jeg kastet bort noen turer til dk på eggløsningstester som var dårlige (de jeg fikk på Stork) Jeg sverger til Clear blue Digital test - kjøpte på billigtest.no (eller dk) for kr. 199,- Du må gjerne lese bloggen min, der står det mye mer utfyldene. Begyn helt nederst.. Lykke til - håper du ble litt klokere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå