Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 ...og jeg må innrømme at jeg synes det er litt morsomt.... Hun er snart 15 mnd gammel og sluttet å drikke av flaske ved 1 års alder. Bruker nå bare tutekopp eller vanlig kopp med litt hjelp. Smokk har hun alltid bare brukt når hun skal sove. Flere av barna i familie og vennekretsen vår bruker fremdeles både tåteflaske og smokk hele tiden og de er over 3 år gamle. Jenta mi forbinder nok smokk og flaske med babyer og hun peker og sier "baby" når hun ser dem tusle rundt med flaske og smokk. Kan ikke dy meg for å flire litt for meg selv jeg, synes det ser dumt ut når unger på 3+ drikker av tåteflaske og ikke klarer å gjøre seg forstått fordi de snakker "smokkelensk". Jenta mi er jo så liten at hun mener ikke å erte eller noe, hun sier jo bare det hun tenker liksom. Men de må nok regne med å få høre kommentarer uansett når de går rundt med smokk på dagtid i den alderen....
Gjest Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Hehe... Ja det er fra barn man skal høre sannheten sies det ;-) Neida, mange har sine grunner for å ikke kutte smokk og tåteflaske til det jeg ville kalt en normal tid, for noen er jo også 1-2 år for tidlig (altså for foreldrene), og det er jo helt greit og opp til dem. Rent personlig synesjeg også det er noe underlig ved synes av barn på 3 år + som går med smokk i munnen på dagtid eller drikker av tåteflaske, men det er sikkert fordi jeg, som du, forbinder tåteflaske med noe man gir til babyer fordi de er for små for tutekopp eller vanlige glass.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Er det bare de som går med smokk og flaske ungen din kaller baby eller er det alle barn (små barn da vel og merke)? Det gjør min, selvom de er eldre enn henne, er de baby ;o) Så sorry, tror ikke jenta di tenker at de er baby fordi de bruker smokk, de er baby fordi de er barn!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Nei, hun sier ikke baby til de hun pleier å leke med i barnehagen f.eks selvom de er 1-1 1/2 år gamle, det er kun når det dukker opp flasker og smokker som hun sier baby. Hva er gode grunner til å la en 3 åring gå med smokk på dagen forresten? Og vi snakker ikke om bare en spesiell dag som f.eks fordi barnet er sykt eller noe, det er smokk bestandig. Og det samme med flaske. Trodde det var om å gjøre å få kuttet ut dette etter 1-1,5 års alder pga både tenner og språkutvikling jeg?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Da får du nesten lage et nytt innlegg, for jeg har ikke ytret noe som helst når det gjelder smokk og 3-åringer...... Min halvannetåring sier heller ikke baby til de hun kjenner, bare barn som hun ser på gata etc....
Tredjepåplass Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Det gjør mitt barn også, alle tre har kalt andre (ukjente) barn for baby. Tror det er en del av språkutviklingen, men det er veldig søtt!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 Min og kaller andre barn "baby", uansett om de er eldre eller yngre, de eldre barna syns ikke det er noe morsomt, men det er jo ikke vondt ment, så er egentlig bare morsomt! Jeg pleier å si at det ikke er en baby da, for å lære forskjellen, men det er det ingen forståelse for enda, hehe!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 glemte å si at de er "baby" selv om de ikke bruker smokk eller tåteflaske her, kan være barn opp til 6-7år som blir "baby"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå