Snupp@ med 3 barn Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 jeg har 3 barn med 3 forskjellige menn. Ingen ideell situasjon, men nå ble det no en gang sånn. Fikk nr 1 ved et "uhell" når jeg var 18. Vi gikk tidlig fra hverandre. Kom sammen med en mange år etterpå og vi snakket om å få barn, men ville vente litt. Ble gravid litt tidligere enn planlagt og bestemte oss for at vi var jo enige om å få barn så vi tok det med et smil. Så jeg var 25 da jeg fikk nr 2. Trodde virkelig at dette var mannen i mitt liv, men kjente han dessverre ikke godt nok. Så ble alenemamma igjen. Mine nye kriterier var da for en ny mann, var at han skulle ha egne barn. Jeg skulle ikke ha 3 med 3. Siden man ikke kan styre kjærligheten forelsket jeg meg i en mann uten barn. Etter å ha vært sammen med han i flere år og kjøpt hus sammen+ at jeg kanskje endelig har blitt mer moden for å avgjøre hva jeg ønsker av en mann bestemte vi oss for å prøve å få et barn. Syns det er mye forlangt å si at "vil du være med meg resten av livet kan du aldri bli far". Så nå sitter jeg her med en på 13 år en på 6 år og en lille en på 2md. Syns det er utrolig fælt å høre at noen ser ned på meg av den grunn. Jada har ingen garantier for at dette forholdet varer livet ut, men det er alle sjansene vi tar i livet som gir oss en mulighet til å bli lykkelig og det er jeg nå. Må helt ærlig si at det var ikke dette jeg drømte om da jeg var liten, men har det jo bra forde. Barnene mine har det bra, og det er vel det viktigste. Det at noen sier at noen er for unge til å uttale seg må jeg si meg enig i. Idag er jeg veldig ulik det jeg var når jeg var 18 og 25. Føler jeg først nå begynner å bli voksen, men har enno et stykke igjen å gå. Uansett er jeg fornøyd med valgene mine og kunne ikke levd foruten noen av de tre fantastiske barnene jeg har:) Meninger om dette noen??
Frøken Freken Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Utrolig fordomsfullt å si at noen er for unge til å uttale seg! Vi uttaler oss med de forutsetningene og erfaringene vi har alle sammen, uansett alder. Syns ikke de unge jeg omgås sier så mye dummere ting enn de halvgamle, syns tvert i mot at de ofte er åpnere for forskjellige situasjoner. Selv er jeg midt i tredveåra, eller "eldre førstegangsfødende" som noen har valgt å kalle meg, hehe. Men nå var det jo ikke dette innlegget ditt handlet om: Tror ved de fleste primært ønsker seg èn mann å ha barn sammen med, men ville ikke ramle meg inn å se ned på noen fordet om de har barn med flere menn. Hadde det vært bedre om du kun hadde to barn og mannen din nå ikke skulle få bli far, fordi du har barn fra to tidligere forhold? Absurd.
Gjest Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Jeg var vel en av de som sa at jeg innerst inne nok har fordommer mot folk som har barn med tre eller flere forskjellige partnere - men misforstå riktig; jeg vet jo at realiteten er at jeg selv også fort kunne havna i samme situasjon selv, og jeg kan jo ikke garantere for at det ikke skjer heller før jeg er helt sikker på at jeg ikke får flere barn... Så jeg ser ikke ned på folk som har barn med flere ulike bare på grunnlag av det. Men innerst inne murrer det nok en liten tanke om at vedkommende kanskje ikke har gjort de beste valgene oppigjennom - selv om jeg vet at det aldeles ikke trenger være sant. Det blir selvfølgelig noe annet hvis jeg kjenner til forhistorien og vet hvordan ting henger sammen - men da er det jo ikke det faktum at vedkommende har flere barn med ulike fedre som er årsaken til at jeg "ser ned på" henne i så fall, men livsførselen som har ført til det... Og jeg er veldig enig med deg i teorien om å tilby "drømmemannen" barn når han var barnløs, selv om du selv kanskje egentlig følte deg ferdig med å reprodusere deg. Jeg ville gjort det samme dersom jeg hadde ork - å tvinge fram et valg mellom enten at drømmemannen stikker av, eller må leve "ufrivillig barnløs" og potensielt ikke helt fornøyd med det, det blir for dumt hvis den eneste blokkeringen for å få et barn til var at det ikke er helt heldig å få barn med tre ulike menn...
LilleLykkeMor Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Trist at du opplever det, synes jeg, at folk ser ned på deg. Det har de ingen grunn til! Som du sier, du har gjort noen valg i livet, og i mine øyne ikke gjort så feile valg. Du har gjort valgene dine i de situasjonene du har vært i, og prøvd å gjøre det beste ut av det hele veien. Alle gjør ting i livet de angrer på. Men å være forelska/elske noen tre ganger gjennom livet, ha stor tro på kjærligheten, og være så heldig/uheldig å bli gravid med dem alle, det synes jeg ikke er en ting som du har gjort feil. Lykke til videre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå