Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er dere som er flere søsken vandt med å dele på besteforeldrene når det gjelder barnevakt? Jeg er frustrert og irritert og opplever at min svigerinne tror at siden foreldrene hennes har passet ungene hennes masse de siste årene, (ør vi andre fikk barn) og bare hun er "første mann til mølla" er det bare å la sine foreldre passe hennes barn helg etter helg...noe som går på bekostning av oss andre sine barn, og vårt behov for å av og til få barnevakt....

hva ville dere gjort i en slik situasjon? Svigers sier at de gjerne kan ha barna våre også i tillegg til hennes,men dette blir jo velig travelt for dem,når det må nevnes at vårt barn er unden 6mnd,og hennes er 3 og 6 år gamle. Håper ¨på råd, jer syns dette er en vanskelig situasjon å ta opp med henne! vil jo ikke bli uvenner med henne,men syns hun oppfører seg noe egoistisk!

på forhånd takk:-)

Skrevet

Hvorfor trenger hun barnevakt hver helg da? Er hun alene eller noe?

Synes dere skal benytte dere av det svigers sier om at de kan ha deres lille i tillegg til hennes de få gangene dere trenger det, trenger ikke ha dårlig samvittighet for om det blir slitsomt for de. Virker på deg som dere ikke trenger det så ofte uansett, at dere trenger ikke være redde for å spørre.

Kanskje heller nevne d for svigers at det kanskje er hyggelig for de (og mindre travlet) om de får ha deres lille alene...

Mine svigers vil gjerne passe min lille, selv om jeg kanskje ikke egentlig har noe behov for det, og jeg skal prøve å benytte meg av det, selv om jeg ikke trenger det, forstår du hva jeg mener? Hehe, det er jo koselig for besteforeldre å få lov å låne barna fordi de har LYST og ikke bare fordi vi spør og trenger det. Lurer jo litt på hvorfor din svigerinne har barna sine så mye hos de, og forstår deg godt at det blir litt "urettferdig" om det betyr at de er slitne og vil ha frihelg de få helgene din svigerinne ikke spør, men da trenger du litt avlasting...

Ta det opp med svigers du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...