Gå til innhold

Venter barn nr.3 . det blir 9 år siden sist fødsel ! Hjelp !!!

septembermum

Anbefalte innlegg

Hei!

Er veldig opptatt av at det blir hele 9 år mellom sist fødsel og denne tredje. Blir jeg da nesten regnet som førstegangsfødende? Vil det gjøre like vondt? Tredjemann skal visst være en luring har jeg hørt....Noen som har vært i samme båt? Noen ideer?

Kvir meg...

Fortsetter under...

Hei.

Noen sier du blir regnet som 1. gangs igjen, men i følge min jordmor stemmer ikke det. Du har da født før!

Min nr tre var en luring, men det trenger da ikke være negativt. Jeg gikk 16 dager over termin, lengst av dem alle. Men fødselen var grei.

Kommer ikke unna det; det er vondt å føde :) men resultatet er jammen verd det.

Syntes ikke det var mindre vondt å føde noen av mine barn, men tiden var kortere på de andre enn den første og jeg visste det ville gjøre vondt og hva som skulle skje.

Tror kunnskapen man sitter inne med etter første fødsel gjør de andre lettere. Alt er ikke så nytt og skremmende.

Ikke bekymre deg for det du. Kommer nok til å gå fint :)

Lykke til.

Da jeg fikk forrigemann var det 8 år siden forrige fødsel. Jordmor regnet meg som en erfaren fødende, fordi det var min nr. 3, det hadde ingenting å si at det var lenge siden sist. :-) Hun sa at kroppen husker uansett hvor lenge siden forrige fødsel.

Nr. 3 var ikke en luring her, han ble født to dager før termin, en helt normal fødsel.

Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...