Gå til innhold

kun MM eller MME til baby er 4-5 mnd???

Anbefalte innlegg

Skrevet

ingen grøt, banan eller smaksprøver på aen mat enn melk... Hvorfor d egentlig? er d noen som gir smaksprøver på mat , eller begynner med grøt FØR baby er 4 mnd?

Mamma gav sine barn most banan når vi var 2-3 mnd... og svigermor forteller også at smaksprøver på aen mat og grøt ble gitt en god stund før baby var 4 mnd før i "gamle dager".

har ikke problemer med å vente med grøt eller banan feks jeg..men lurer bare på hvorfor ditten og datten jeg=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Eneste forklaringen jeg fikk på helsestasjonen var at tarmsystemet ikke er utviklet før etter 4 mnd. Og at de ikke har behov for annet enn mme eller mm før denne alderen. Men har erfart her inne at de sier forskjellig fra helsestasjon til helsestasjon:)

Skrevet

Hallo :)

Banan er kjent for å gi hard mage, og dermed medføre smerter.. derfor er ikke det noe lurt å starte med hvertfall! Jeg begynte med grøt da jenta mi var på dagen 4 mnd og da fikk hun også sviskemos og grønnsakspure.. Gikk kjempefint det! :)

Kan også nevne at jeg har gitt MME fra jenta mi var 6 uker, og det har også gått flott! :)

Lykke til med innføring av grøt/smaksprøver! :)

Skrevet

Tarmsystemet til ein baby er ikkje heilt modent for anna mat ein mm eller mme før tidligst 4 månader. Om ho drikk mme så kan man begynne når ho er 4 månader, men om ho får mm så anbefales det å vente til ho er minst fem månader, helst seks.

Veldig mange på vår alder slit no med tarmproblemar, og mykje av dette kan vere skuld i for tidlige "smaksprøvar".

Dottera mi fekk litt mos og slikt frå 5 månader, og då ho var 6 månader fekk ho brødskivar.

Skrevet

oki... mini får både mm og mme..fullammer, men gir kveldsflaske md me og hvis vi er ute på noe har jeg md mme for jeg takl ikke offentlig amming!!

skulle slutte å amme jeg men får d ikke til så vi ammer fortsatt...=)

kan vente md smaksprøver da=)=)

Skrevet

Har startet med grøt til begge mine barn da de var rundt 3 1/2 måned, store barn som krevde mye mat. Førstemann fikk mme, mens minstesnupp ammer jeg enn så lenge..Hun er 5 1/2 måned og får 2xgrøt + frukt og pupp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...