koseputa Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Sønnen min er 5 mnd, og jeg fullammer. Dette går veldig greit foreløpig, får mat ei gang om natta, og hver 3-4 time ellers.Legger på seg og vokser som han skal. Er klar over at det fort kan skje endringer, men hvis det fortsatt går så greit har jeg lyst til å fortsette å fullamme så lenge jeg kan. Mange som sier at man må begynne med grøt når de er 6 mnd, stemmer dette? Noen her som har erfaring med fullamming utover 6 mnd?
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Grunnen til at man ikke bør fullamme lengre enn 6 mnd er pga at da er jenrlagrene til babyen tomme. Dessuten er det visst verre å få de til å spise annen mat dersom man drøyer det lengre. MEN dersom du ønsker å amme lengre så bare sørg for å få gitt gutten jerntilskudd. Min søster fullammet nr 2 til han var 7,5 mnd. Jeg fikk brystbetennelse når vesla var ca 4,5-5 mnd og jeg mistet desverre mye melk da. Hadde ikke dette skjedd hadde jeg i alle fall fullammet til 6 mnd. Så lenge han er fornøyd og du er fornøyd så fortsett med fullamming du :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå