Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei tuppe på 6 måneder som alltid har tatt daglurene sine i stua, blant annet for at hun ikke skal være avhengig av fullstendig stillhet for å få sove. Var bortreist i jula og hun lå da på eget rom for å få daglurene og sov plutselig mye lengre enn hjemme (2,5 time i stedet for ca. 1 time). Er det dumt og legge henne på eget rom for å få 'power-lurene' sine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På barseltreff på hs sa helsesøster at hun anbefalte soving i stua på dagtid til barnet var nede i to faste lurer, og at de da burde få sove i senga si. Ikke vet jeg hvorfor. Jenta mi er 3, 5 mnd og jeg veksler på soving i stillhet og soving i ro. Hun sover best i vuggen sin i stua når vi er hjemme, men når vi er andre steder setter jeg henne inn på et annet rom i reiseseng el bag.

Skrevet

Snuppa her på 8mnd sover begge lurene sine ute i vogna. Har jeg ikke mulighet for å la henne sove ute, sover hun inne, men fortsatt i vogna. Har prøvd et par ganger å legge henne i sengen på dagtid uten hell...

Skrevet

He he - "soving i stillhet og soving i uro"... regner med at dere skjønner at det bare går litt fort i svingene.

Skrevet

Hun sover to lurer i vogna på dagtid, ute eller inne.

Skrevet

Jenta mi er 6 mnd og sover i vugga i stua på dagtid. Snart er vugga for lita, så da blir det vel vogn eller senga på soverommet. Også hun som eeeeelsker vugga si da ....snufs

Hun sover korte dupper da. Mellom 30 min og 1 time mellom hvert måltid. Men hun sover som regel hele natta og er så og si alltid blid og fornøyd :-)

Skrevet

snuppa sover i leander vugga si på verandaen (innebygget glass-veranda) dette har hun gjort siden hun bare var noen dager gammel, sover som en stein opptil 3 timer av gangen:)

Skrevet

Her ble det ikke noe orden på dagsovingen før jeg begynte å legge ham i sengen sin på dagen også. Jeg har en ekstremt nysgjerrig krabat så er det folk rundt er det ikke snakk om å sove. Nå er han 10 mnd, men slik har det vært siden han ble oppmerksom på verden. Vi blir fryktelig låst da, så det er dumt. Skal vi på tur en vei vi ikke kan ha med reiseseng må jeg belage meg på et helsike på kvelden;p

Skrevet

i vogna enten i gangen eller ute! hun er 5,5 mnd

Skrevet

Eldste min lå alltid i senga si når han sov dupper, ble ikke forvirret ang natt og dag. Hadde det lyst på dagen og mørkt på natta.

Frøkna her sover ute i vogn, der sover hun best. Men hun vil ikke ligge ute når det er mørkt så om hun trenger en lur på ettermiddagen etter kl. 16, så sover hun den siste duppen i senga si eller på armen min.

Skrevet

Før han var 3 mnd sov han i vuggen i stuen, men så ble han plutselig vanskelig å legge der og sov bare halv time, så da begynte jeg å legge han ute i vogna og siden har han hatt lurene sine der.

Samme opplegget var det med storesøsteren. De har sovet best ute i vogna si, og helst skal den stå i ro - da har de kunne sove i over 2 timer.

Gjest Mammamoms med prinsesse
Skrevet

Tulla her er bare 3 1/2 uker, så rutiner har ikke blitt en stor del av våres hverdag enda.

Hun er mye våken på dagene, og har faktisk de siste dagene bare hatt en skikkelig lur i løpet av hele dagen. Den varer rundt 3 timer og inntas i vognbaggen i stua. Hun sover i samme bag om natten, men da står den i sprinkelsenga hennes på soverommet vårt.

Skrevet

MIn krabat er 9,5 mnd og han sover ute i vogna.

Han lå i vugga i stua inntil like før han ble 4 mnd. Da begynte han å snu seg rundt på magen og det ble da for skummelt å ha ham i den. Senga vil han ikke ligge i på dagtid. Synes uansett det er greit at han trives så godt i vogna. Veldig greit hvis vi skal bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...