Gå til innhold

hard mage...gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille tulla er så hard i magen for tiden..gråter når bæsjen kommer. Den kommer som små harde klumper. Har forsøkt sviskesaft og sviskemos, men ingen effekt enda. (halvt glass på morgenen) Gir jeg for lite??

Hvor mye skal jeg gi? Andre gode råd mot hard mage ønskes!!

Skrevet

(Vet jo ikke hvor gammel tulla er, men regner med at hun er over 4 mnd, og at du ammer? Og at du ikke fullammer, siden hun er hard i magen?)

Malt i grøt el mme. Vet også at noen velger å stimulere endetarmsåpningen forsiktig med febermål/ vaselin for å hjelpe barnet med å bæsje.

Forøvrig kjenner jeg en som ikke hadde fått rett informasjon om rengjøring av tutteflasker (vasket ikke i zalovann før hun kokte dem), og da hun begynte med rett rengjøring forsvant problemene med hard mage.

Skrevet

Hun er litt over 6mnd. Får mme, grøt og litt middag.

Skrevet

Ha malt i melken og sviskesaft/mos i grøten.

Ta en skikkelig god teskje med malt i flaska, og hvis det hjelper kan du regulere nedover etterhvert.

Skrevet

Ja malt gjør susen hos oss. Får en halv teskje i to av flaskene til dagen. Når mannen min mikser flasker er han gjerne "snill" og pøser i mer enn den halve skjea - resultatet er tynnbæsj flytende oppover ryggen og utover de nusselige rosa ullbodyene.... Av dette konkluderer jeg at malten er effektiv, og at det gjelder å finne rett menge;)

Skrevet

Haha, det hørtes kjent ut Frøken Freken :-D

Jeg har litt malt (like mye som en halv ert omtrent) i alle flaskene, så det er så vidt antydning til farge i vannet, når samboer gjør klar flasker derimot er vannet brunt av malt og bajsen må tørkes bort fra bak øra :-D

Skrevet

Vi bruker en gooood teskje i grøten, opptil 2 ganger om dagen, og bæsjen er ganske fast her i gården... Lager også sviskegrøt, det bruker å hjelpe, med noen spiseskjeer av det. I tillegg gir jeg ikke banan, og prøver å få i henne en del vann. Så holder det seg på et greit nivå. :)

Skrevet

Har ingen gode råd, men malt kan gi luft i magen. Jenta vår fikk det. Hun gråt og gråt....huff.

Skrevet

Naboen min bruker homeopatmedisin til treg mage vet jeg, og har vist funket kjempebra. Hun bruker det til nesten alt sier hun, og er kjempefornøyd.

Skrevet

Har lest flere steder at hjemmelaget sviskemos fungerer mye bedre enn de de kjøper på butikken. Jeg gjevnlig litt svisk, enten som mos eller blandet i grøten. Jeg lager stort sett kun hjemmelaget, og da bruker jeg litt av saften i mosen, og resten til å lage grøt med. På denne måten får jeg utnyttet alt. Ellers har visst hipp sin bedre effekt enn nestle ;)

Småen min reagerer forresten med hard mage når han får banan! Kanskje det er noe din reagerer på også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...