Gå til innhold

det blir krig i natt :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa vår er 4,5 mnd og har begynt å våkne såååå mye om natta,nesten anne hver time. Hun får kun mme...og problemer er at hun spiser lite på dagtid og er sulten på natta. Hun spiser sjelden opp 140ml til et måltid,men på natta kan hun godt spise 230!!!

Så i natt skal vi ikke gi hun mat i det hele tatt med håp at hun skal begynne å spise mer på dagtid og mindre på natta...

noen som har nokka erfaring med det?

vet jo at man skal ikke nattavvenne dem før de er 6 mnd,men vi er jo nødt å få orden på matvanene hennes... :((

Skrevet

Jeg ville ikke kuttet ut alt på en gang, hun er jo ikke mer enn 4,5 mnd.

Hvor ofte spiser hun på dagen da? hvis hun spiser lite til hvert måltid kan du jo prøve å drøye litt.

Jeg ville ha prøvd å drøye hvert måltid litt hver gang hun våkner, f.eks en halv time. Men hun er så lite at du kan jo ikke bare la henne ligge der å gråte. Så belag det på lite søvn og mye byssing. Tilby vann og smokk hvis hun tar det, for så å gi mat litt senere enn hva hun vil

Min gutt er 9 mnd og drikker ikke mer enn 150 ml med mme. Nå får jo han 4 andre måltider i løpet av dagen, men etter 8 timers søvn spiser han ikke mer enn 150 ml uansett.

Skrevet

Stakkars liten! Det er altfor tidlig.. De små forstår ikke grunnen til at de nå ikke skal få mat om natta... 4,5 mnd er ALTFOR tidlig!! Nattevåk og nattmat er en stor del av det hele når de er såpass små..

Huff, fikk helt vondt i mammahjertet mitt...

Skrevet

Ja,vi prøvde å drøye det fra 3 timer til 4 timer, så en dag sovnet ho rett før hun skulle ha mat og da gikk det 6 timer,så etter hun våknet så spiste hun kun 60 ml,så det nytter liksom ikke... :S

Vi må gi henne mat hver 3-4 time slik at hun får nok mat i seg..har snakket med hs og de mente at vi måtte ha hyppige måltider,siden hun spiste lite...så aner ikke hva skal vi gjøre...

hadde samme problem når hun var 2mnd og spiste alt for lite...og nå er det samme igjen... :(((

Skrevet

Det er jo ikke sånn at det er vanskelig for meg å stå opp å gi mat til hun,men hun må begynne å spise på dagen og ikke på natta (1-2 måltider er jo normalt at de får,men ikke 4). På hs sa de at mme sitter bedre i kroppen på bebiser og de ikke trengte mer enn 2 måltider om natta....

Får se om jeg klarer å prøve å snu hennes matvaner..selv om det er snakk om bare noen få netter uten mat...

Skrevet

Prøv noe annet først da.. Hun er som sagt altfor liten til å bli avvennt enda, og du KAN skape et utrygt barn og få endel kjipe bivirkninger på det.. Det vi gjorde da snuppa mi var så liten, funka fint...

FØR hun våkner for det første måltidet, kom henne i forkjøpet. Lag 200 ml velling (syyyyltynn maisgrøt på flaske) og putt i henne mens hun sover.. Da vil hun mest sannsynlig sove lenger og ikke våkne.

Skrevet

Vi hadde også ei runde på dette, men jenta vår var 6 mnd. våkna veldig ofte, og vi bestemte oss for at 2 måltider var det hun fikk, det gikk ei natt eller to så var den rutina i boks, når hun var 8mnd kutta vi til ett måltid, og når hun var 9.5 kutta vi det siste måltidet.

Det gikk veldig fint hele veien.

Noen barn spiser bedre på natta - sånn er det bare. skjønner at du er desperat, men prøv å tenke på at dette er bare en periode som ikke kommer til å vare så altfor lenge!

Synes jenta di fortsatt skal få mat på natta til hun er klar for å spise mer på dagen. Det kommer snart skal du se:)

Lykke til!

Skrevet

Prøvde det og....da våknet hun pga at hun fikk ikke rapet ut... Jeg har jo ikke lyst til å gjøre noen som skal være ikke bra for snuppa :'(... kan jo eventuelt gi 2 måltider og bære hun og bysse når hun skal våkne til de 2 neste...

og velling eller grøt er ikke aktuelt enda..prøvde litt med det...men etter hun fikk velling så kastet hun opp og etter grøten fikk hun vondt i magen... må vente til hun blir litt større...

Skrevet

Takk anne*,det skal vi prøve vi og!!!

Skrevet

har jo skrevet at hun fikk vondt i mage av grøten....

Skrevet

ok så ikke du hadde skrevet det jeg..

Men å kutte ut å gi henne mat på natta bør du ikke gjøre. Veldig ofte når man er 3-4 mnd så våkner de oftere på natta for de har behov for mere mat.

Skrevet

Grøt + sviskemos (slik at magen ikke blir treg.) Start i det små, mme barn skal vel begynne med littt fast føde ved 4 mnd alderen. Jenta mi på 5 mnd spirser 2 grøt måltider + litt middag om dagen.

(hun er stor jente da ved 3 mnd var hun 7,5 kg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...