Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Jenta mi er fremdeles veldig glad i grøten sin og nå er hun 15 mnd gammel. Er det på tide å slutte eller kan hun fortsatt få grøt litt til? Er det noen ulemper med å la henne spise grøt så lenge? Hun spiser brødskiver til frokost og lunsj og vanlig mat til middag, men til kvelds er hun så glad i grøt og jeg pleier å la henne få det. Prøver jeg å gi henne brød blir det så som så med spisingen og hun blir nok ikke ordentlig mett for hun våkner gjerne utpå natta og virker sulten om hun har spist brød til kvelds. Jeg synes grøten liksom "fyller godt opp" og hun får frukt ved siden av. Grøten er av typen hirse, spelt eller 3-kornsgrøt fra helsekosten (bytter på mellom de forskjellige).
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Er vel bare bra at hun spiser grøt også. Vi måtte slutte med grøt, for hun ville ikke ha det lenger. Så da blir det bare brødskiver, og det synes jeg er litt lite variert.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Noen sier at de legger på seg for mye av det og derfor ikke skal ha grøt lenger når de er så store. Men jeg synes ikke jenta mi legger på seg for mye, hun er ikke tykk i allefall og veier 10 kg nå. hovedinnlegger
pandabjørn Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 gutten min er 2år 9 mnd og han spiser fortsatt grøt på kvelden, når lillesøster spiser han legger iallefall ikke på seg av grøten han veide 12,3kg når han var 2 år i mars og det veier han fortsatt vet ikke når vi skal slutte å gi han grøt, han får grøt så lenge han vil ha det tenker jeg
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 Jeg regner med at du hadde fått beskjed om det om du måtte kuttet ut grøten da. Kan jo hende at det er noen som har lagt på seg så mye at de måtte kutte grøten, men jeg tror heller at det er unntakene. Jenta di er jo ikke akkurat noen gigant med den vekta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå