Mamman til M&E Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Jeg lurer på om dete rd et jeg ender opp med. Etter både gulsot og lungebetennelse med en ukes sykehusopphold på min lille baby på 24 dager, sliter jeg med å få han til å suge kraftig nok på puppen. Etter nesten tre uker med pumping så det endelig ut til at vi fikk dreisen på det og jeg var kjempeletta. I dag har det imidlertid vært vanskelig å få han til å suge på bystet igjen. Flaske derimot går ned i rekordfart. Synes det er leit men jeg kan ikke pumpe meg til hvert måltid, da gjør jeg ikke annet og kommer til å "klikke". Jeg har også en 21 mnd gammel sønn som skal slippe å se moren sin med pumpen konstant. Hvordan opplever dere andre det å gi begge deler, og kan jeg spørre hva som gjorde at dere endte opp med å gjøre det slik?
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Jeg synes det ble for slitsomt å pumpe og å gi flaske, gjorde ikke annet enn å vaske pumpeutstyr og flasker. Min gutt ville aldri suge bryst, dessuten fikk han flaske på sykehuset, og som den utålmodige gutten han er, skjønte han fort at det var tingen... flaske altså. Fikk heller ikke muligheten til å pumpe ofte nok, så produksjonen kom aldri skikkelig igang. Etter 7 uker la jeg vekk pumpen og ga kun mme. Fikk da muligheten til å kose meg med lillegutten min, og ikke stresse så mye. Sier ikke du skal slutte, og du har jo fått gutten din til å suge, noe jeg ikke gjorde. Men synes ikke man skal slite seg helt ut med å få til pumping hele tiden, hvis ammingen ikke fungerer. All respekt til de som fullpumper, vet om noen, men søren hvor mye tid det tar. Du må gjøre det som du føler er riktig, men mme er ikke et dårlig alternativ hvis ammingen ikke fungerer. Min gutt er 10 mnd, var syk første gang når han var 9 mnd, er tidlig ute motorisk og er verdens blideste, skjønneste gutt.
husmus &2 Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Her har vi holdt på med pumping, amming og flasking siden starten. Produksjonen min har aldri vært enorm, selv med massiv pumping har jeg aldri fått den opp. For noen dager siden var jeg nær ved å gå helt tom for morsmelk etter noen netter uten pumping og amming, så etter litt intens pumping fikk jeg den opp på et nivå hvor han gidder å suge i fem minutter i hvert fall. Pumping er enormt slitsomt, og jeg synes det er frustrerende å se hvor lite som kommer ut. Jeg har pakket vekk pumpen mange ganger men alltid dratt den frem igjen rett og slett fordi jeg har for dårlig samvittighet ved å slutte helt å gi han mm. Han er så opp og ned i hvor lett han tar til brystet, så jeg har måttet ty mer enn jeg vil til pumpen. Det er vanskelig å gi opp, men bare du vet om du orker eller ikke. Man gjør ikke noe annet enn pumping når det står på...
husmus &2 Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 En annen ting, har du vurdert å prøve hjelpebryst? Det kan hjelpe han til å ville suge mer på brystet siden han da får begge deler.
Mamman til M&E Skrevet 27. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. desember 2008 Takk for svar jenter. Kjenner frustrasjonen mht konstant pumping og har tatt til tårene flere ganger i dag. Ga lillemann erstartning nå i kveld og gråt etterpå, fy søren sånn skal det jo ikke være. Kjente ammepresset på kroppen nå ja. KOmmer til å pumpe meg annenhvert måltid nå en stund så får vi se. Sånn som det er nå kan jeg/vi iallefall ikke ha det. Han slukte forresten flasken med mme, så ut til å være veldig sulten stakkars. Hva er hjelpebryst?
husmus &2 Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 Hjelpebryst er en sonde du fester til brystvorten slik at du også gir mme samtidig med at du får stimulert brystet. Han får da altså både mme og mm samtidig. Hvis han er lite villig til å suge fordi han er blitt vant til flaske kan dette hjelpe deg! Sjekk på ammehjelpen.no og søk på hjelpebryst, det kan være verdt et forsøk. Det er Wedela som lager det og det heter egentlig nursing system.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå