Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 har en datterpå litt over en uke å lurte på når eg kunne ta første fest? ( har ikke planer om å gjøre det ennå, bare lurer) bør det times slik at eg starter å pumpe meg evt 2-3 dager før eg skal ut? må jo ha nok melk til kvelden og dagen etter. hun tar smokk så det går vel bra med flaske da? eller bør eg kjøpe mme tilfelle? bør hun da få smake noen dager før for å sjekke at hun vil ha det?
Expat Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Helst bør du være klinkendes edru ved amming opp til seks uker (beregnet etter termin). Ellers gjelder 3 timer per drink for å bli edru. Hun bør ha blitt introdusert for måten du planlegger å gi melka på på forhånd. Du kan godt pumpe litt om morgenen etter første amming, greit å ha litt på lur. Ellers, husk at det ikke er promillen i melka som vi ammehjelpere er redd for, det er fylla. For noen (og det slår litt vilkårlig ut) så kan mer enn to drinker innabords samtidig redusere utdrivingsrefleksen. Blir du orntli full kan du miste den fullstendig og det er skikkelig kjipt å få den i gang igjen. Og så husk at det må være noen sammen med dere til du er i stand til å ta deg av barnet da. Tenk om noe hendte...
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Enig i at man bør vær sikker på at barnet tar flaska før man kaster seg uti en fest. Dessuten tror jeg ikke man orker en fyllefest før barnet slutter å våkne 3-4 ganger om natta. Man må jo pumpe seg selv også for å unngå spreng og ikke minst for å ikke minske produksjonen. Er selv ikke hysterisk med alkohol og har hatt 1-2 enheter innimellom og ammet etter timesreglene etterpå. Har frysen full av melk og et tass som sluker flaska rått. Får dessuten faktisk mer fart på melkeflyten ved beruselse (noe med at jeg kanskje slapper av og koser meg??) en liten fest. Ville ventet med fest til barnet er over 3 mnd. Da har du nok teken både på amming, barnet på flaska, du på pumping etc. Festet skikkelig med første mann ved 3 mnd og pumpet litervis med melk selv i "driting" tilstand. Hadde da andre til å ta seg av barnet (var bortreist) og ammet ikke før 1 1/2 døgn etter festen. Pumpet hver 3 time i de 3 døgna jeg var borte og økte produksjonen betraktelig i forhold til ha på flaska hjemme. Har med nr. 2 kun hatt 2 glass vin maks. Han nærmer seg 3 mnd. Ammer da lenge etterpå. Du har vel fornuften i orden.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 eg orker ikke noe fest med det første nei,bare lurer angående, slik at eg vet når den tid kommer. å den lille skal sove hos mormor og morfar når eg da tar meg en tur ut. har kontroll på ammingen, og ho sluke flasken, så tror ikke matinga faktisk skal være noe problem. ho e ei glupsk lita jente:) tror nok det blir en fest før 3 mnd,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå