Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å begynne å gi ltt grøt på kveldstid til gutten min på 4 mnd, fordi han er litt urolig om natta og virker ikke helt mett når han legger seg.

Har hørt at hirsegrøt ( fås på helsekost) er litt mildere mot magen og at jeg bør blande det med mm og ikke erstatning.

Noen med denne erfarigen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd hirsegrøten, men vår erfaring var at hun ble urolig i løpet av natta pga grøt på kvelden, så vi flyttet grøtmåltidet til morgen og gav velling på kvelden. Når hun spiste halv porsjon på morgenen begynte vi å gi på kvelden også. Nå er det full porsjon begge tider og middag noen dager...

De siste 14 dagene har hun sovet hele natta - vi gir et drømmemåltid før vi går og legger oss, så hun får mat i løpet av søvnperioden, men hun sover (som regel) fra leggetid til kl 07-08 om morgenen. :)

Vi begynte med grøt da hun var nesten 4 mnd. :)

Skrevet

Anbefaler deg maisgrøten fra Nestlè.. Den er mild for magen, og er i tillegg tilsatt jern. De anbefaler industrifremstilt grøt pga det tilsatte jernet.

Hirse har naturlig høyt innehold av jern, men allikevel så er det 4 ganger mer jern i industrifremstilt grøt. Den skal også blandes med mm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...