vannmann84 Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Jeg har tenkt å begynne å gi ltt grøt på kveldstid til gutten min på 4 mnd, fordi han er litt urolig om natta og virker ikke helt mett når han legger seg. Har hørt at hirsegrøt ( fås på helsekost) er litt mildere mot magen og at jeg bør blande det med mm og ikke erstatning. Noen med denne erfarigen?
Nordhagenjentene :) Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Jeg har ikke prøvd hirsegrøten, men vår erfaring var at hun ble urolig i løpet av natta pga grøt på kvelden, så vi flyttet grøtmåltidet til morgen og gav velling på kvelden. Når hun spiste halv porsjon på morgenen begynte vi å gi på kvelden også. Nå er det full porsjon begge tider og middag noen dager... De siste 14 dagene har hun sovet hele natta - vi gir et drømmemåltid før vi går og legger oss, så hun får mat i løpet av søvnperioden, men hun sover (som regel) fra leggetid til kl 07-08 om morgenen. Vi begynte med grøt da hun var nesten 4 mnd.
Labambie Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Anbefaler deg maisgrøten fra Nestlè.. Den er mild for magen, og er i tillegg tilsatt jern. De anbefaler industrifremstilt grøt pga det tilsatte jernet. Hirse har naturlig høyt innehold av jern, men allikevel så er det 4 ganger mer jern i industrifremstilt grøt. Den skal også blandes med mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå