Gjest Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Jeg var alenemor med den fòrste, sà der har jeg ingen erfaring, men nà er jeg gift med pappaen til nr 2, og det gjòr rett og slett VONDT à ha sex! Ennà det er snart 9 uker siden han ble fòdt... Skal det gjòre sà vondt flere uker etter fòdsel da? Jeg fullammer, sà har ikke fàtt tilbake mensen ennà, men jeg har heller ingen utflod...er helt "tòrr"...Er det normalt? Og hvor lang tid tar det fòr det gàr seg til i sàfall? Btw, tror ikke det gjòr vondt fordi jeg er tòrr, det er mer som at jeg er sàr der ennà... :-/ Noen som tòrr à svare? :-)
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Det gjør kjempevondt, på meg gjorde det og det i flere mnd etter før det begynte og gi seg med førrige man. Jeg var hos jordmoren på etterkontol for et par uker siden og hun skulle ta en cellprøve av meg, det skal jeg si at før det så hadde jeg glemt hvort sårt det var sist gang. Hun sa at det blir sån når man ammer og det hjelper på etterhvert. Glidemiddel kan hjelpe på litt, men jeg syns det ble mye styr og det ble så klissete. Har ikke prøvd meg på sex enda denne gang og nå er lillemann 8 uker i morgen. Ikke frister det heller, skal tydligvis vare ammingen som gjør at man får mindre lust på sex og.... Men det blir bedre med tiden=)
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Takk for svar! Sà det er amminga som gjòr at man blir helt tòrr og sàr altsà? Hmm.... Hàper det gàr seg til snart da... Har tenkt à amme noen mnd til om mulig, men kjedelig at det skal vaere sànn :-( Glidemiddel kan jo sikkert hjelpe til litt ja, men jeg er sàr da, sà vondt tror jeg det gjòr uansett....
gerd Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Heia. Amming gjør at man er veldig tørr. Grunnen til at det er vondt kan være delvis dette, men kan også være smerter i arr som kan vare en stund. Jeg ble klippet i forbindelse med 1. fødsel og arret der var vondt leeenge etterpå.
jentelykke + guttelykke Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Jeg tok keisersnitt, så ingen rifter/arr her i gården, men sex gjør vondt!! Det har det gjort i snart 8 mnd. Det er sårt og tørt, og det svir og brenner. Snakk om ømfintlige slimhinner! Har prøvd glidemiddel, og det hjelper litt. Her har det vært lite sex, atså!! Ammer litt ennå. Fikk mensen for et par uker siden, og har ikke prøvd sex etter det. Må prøve det, for mange sier det blir bedre da. Savner virkelig sex!!
Modesty Blaise Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Heisann. Det skjer noe med slimproduksjonen i dåsa vår når vi har født barn. Kroppen starter ikke på igjen å produsere slim før det har gått en god stund. På apoteket får du kjøpt en krem reseptfritt som gir økt produksjon, Ovesterin. Dette er en vaginalkrem. Det kan faktisk bli litt vel mye slim med den kremen men jeg brukte den i ny og ne og kunne faktisk ta opp igjen sexlivet etter ca10 uker enda jeg hadde sydd mange sting og hadde stygt sår etter fødselen. Men VELDIG godt var det ikke i begynnelsen. Men det er jo litt som å sette seg på hesten igjen etter et fall.... Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå