Tolly71 Skrevet 27. desember 2008 #1 Del Skrevet 27. desember 2008 Er 34+2 i dag og går på faste kontroller på sykehuset pgr av diabetes...Var sist på kontroll på lille juleaften og da låg småen i sete. Hehe hu har to favoritt stillinger og det er sete og tverrleie. Men på kontrollen så var hu da 19% over gjennomsnittet ( de har en grense på + -20%)og vekta ble regnet ut til å være 2600g. Fikk beskjed om at hu har enda god plass igjen men har hun ikke snudd seg til neste kontroll som er 6 januar, så vil de prøve å snu henne...Dette er da min tredje og med de to første så var det hodeleie og normal fødsel..Klarer de dog å snu henne og fødselen starter så kommer de ikke til å stoppe den men la den gå sin gang...Jeg er ganske så redd, da mangen annbefaler meg å ikke la de snu småen..Hun er ganske så aktiv og uannsett om hun snur seg selv eller de klarer det, så vil fødselen bli satt i gang i uke 38 da de er redde for komplikasjoner i henhold til at eg har diabetes. Er mye plaga med kynnere den siste tiden og er ganske så redd her. De to første jentene kom før terminen og jeg låg lenge med åpningsrier (35 timer med hu eldste og 29 timer med nr 2) og er kjempe nervøs på at jeg må ligge like lenge nå, Noen andre som har det på samme måte?? Jeg for min del håper jo at hun vil snu seg med hodet ned da...men jaggu er det vondt og ubehageligt når hun sparker i fra og snur seg fra sete til tverrleie:-( og omvendt... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139334552-seteleie-tverrleieog-diabetes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffymum Skrevet 28. desember 2008 #2 Del Skrevet 28. desember 2008 Hadde det akkurat sånn jeg og.. Men på sykehuset jeg gikk til kontroll hos snur dem ikke, jeg var i uke 36 da jeg bestemte meg for keisersnitt, de mente at han var stor pga diabetesen og i tilegg lå han helt fast i sete. Fristet ikke å føde normalt, og barnelegen forklarte at mange barn får muskelskader ved slike fødsler, særlig om de er litt store. Fikk innvilget KS med en gang og han ble født i uke 37 (var "bare" 3700 g). Han var veldig trøtt og slapp noen dager etterpå pga insulinet jeg hadde tatt, og det tok litt tid for jeg fikk igang ammingen, men er fornøyd med valget mitt. Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139334552-seteleie-tverrleieog-diabetes/#findComment-139339902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå