Katsi Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 For meg er ikke minipillen et alternativ, og ikke har jeg lyst å sette inn spiral på en stund heller... Leste i den ammeboka jeg fikk på helsestasjonen at hvis du fullammet og ammet minst 1 til 2 ganger på natta og barnet var yngre enn 6 mnd så var dette like trygg prevensjon som spiral. Har akkurat fått mitt 3 barn og tror ikke vi skal ha flere(jeg har lyst men ikke mannen) Men føler at med p sprøyten blir det liksom sånn endelig bestemt at vi ikke skal ha flere barn, har hørt at det kan ta lang tid å bli gravid etter p-sprøyte. Hva gjør dere???
*Lissi* Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Amming er ingen prevansjon! Kjenner flere som har fullammet (1-3 ganger om natten) og blitt gravide. Vi bruker kondom, men kommer til å sette inn spiral om en stund. Har 4 barn, og skal ikke ha flere.
Makko med to små gutter Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Enig med luremus, ikke bruk amming som prevensjon. JM sa det enkelt og greit, amming er ok som prevensjon om du ønsker to veldig tette...
Katsi Skrevet 27. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. desember 2008 Hmm, syntes det var litt rart å lese det i brosjyren jeg fikk av helsesøster, har jo ikke stolt på det da jeg ammet de 2 andre... Rart å komme med slik informasjon dersom det er så usikkert. Har jo litt lyst på en til, men ikke enda!! Tror jeg skal snakke med legen om hun har noen forslag ellers får jeg bare sette inn spiral igjen. Er så vimsete at minipillen blir for usikker på meg.
1.gang84 Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 cerazette er en p pille du kan ta mens du ammer. slipper å måtte passe på klokka hver dag slik som med mini piller.
2 søte små gutter Skrevet 27. desember 2008 #7 Skrevet 27. desember 2008 Hormonspiral er glimrende prevensjon synes jeg - bortsett fra at den jo er litt dyr i innkjøp...
Thea Marie* med 2 småtroll * Skrevet 27. desember 2008 #9 Skrevet 27. desember 2008 Hormonspiral. Blir noen år til nr 3 om det i hele tatt blir flere. så hormonspiral passet bra. Veldig greit å slippe å huske på p-piller
Trultemora er presseklar!! Skrevet 27. desember 2008 #10 Skrevet 27. desember 2008 Cerazette! Begynte å spotte 2 uker etter start, spotta i 2 uker (slutta å spotte i beg av sept) og siden har ingen sett mensen!
LilleMy08 Skrevet 27. desember 2008 #11 Skrevet 27. desember 2008 sverger til hormonspiral. Det beste valget jeg har tatt på lenge. Merker ingenting og slipper å tenkte på piller eller andre ting. Utrolig deilig etter mange år med p pille
power puff Skrevet 27. desember 2008 #12 Skrevet 27. desember 2008 jeg har satt inn kobberspiral, grunnen til at jeg valgte det er fordi at jeg ikke ønsker og tilføre kroppen min mer hormoner etter mange år på p pille.
playground princess Skrevet 27. desember 2008 #13 Skrevet 27. desember 2008 Jeg har satt inn p-stav (i armen) =) Tror den inneholder ca samme stoffene som hormonspiralen.
Katsi Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #14 Skrevet 28. desember 2008 Da er jeg litt klokere iallefall;) Tror jeg begynner med Cerazette og går over til hormonspiral( eller kanskje p-stav???) etter en stund. Har ikke lyst å sette inn hormonspiral før jeg har fått mensen tilbake. Jenta er 4 uker imorgen og skal jo på 6 ukers etterkontroll om ikke så lenge. Greit å vite litt hva jeg vil før jeg skal til legen;) Tusen takk jenter!!
trebarnsmamma84 Skrevet 28. desember 2008 #15 Skrevet 28. desember 2008 Hei Eg har ein liten gut på 6 mnd som er eit bevis på at amming ikkje er god nok prevensjon....!!!Hadde ikkje fått igjen mensen og fullamma,men allikevel kom Emil til verden.!! Eg har satt inn hormonspiral...Heilt fantastisk..blødde i 4-5 veker etterpå som er heilt normalt....siden har eg ikkje blødd...sette den inn i september...Utrule godt å sleppe å tenke på p-piller osv, og er fort å "skippe" kondomen av og til.....
Katsi Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #16 Skrevet 28. desember 2008 Hehe, greit å få det bevist da;) Hvor gammel var babyen din da når du ble gravid?? Du har fått 2 tette du da, litt av en overraskelse;)
AO3 Skrevet 28. desember 2008 #17 Skrevet 28. desember 2008 Jeg bruker cerazette, og er fornøyd med den så langt, jeg har ikke hatt noen småblødninger enda - men er bare på slutten av det første brettet... Tenker å sette inn hormonspiral på sikt, men jeg skal vente litt. Jeg tok ks, så jeg kan uansett ikke sette inn spiral riktig enda. Jeg hadde i alle fall ikke tatt sjansen på amming som prevensjon, med mindre det ikke gjorde noe særlig at jeg ble gravid igjen... Jeg har ikke tenkt å få nr 2 på en god stund enda.
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 28. desember 2008 #18 Skrevet 28. desember 2008 Jeg bruker cerazette og er så langt fornøyd. Ønsket meg hormonspiral og var hos legen for å sette den inn, men det var for trange forhold slik at legen min ikke klarte å få den inn, dermed ble det piller på meg igjen.
Madamina Skrevet 28. desember 2008 #19 Skrevet 28. desember 2008 Cerazette. Skal over på hormonspiral senere. Kobberspiral kommer ikke på tanke da det er uetisk (egget rekker å bli befruktet). Liker ikke å tilføre kroppen hormoner, men synes vi er for unge til å klippe snorene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå