Gå til innhold

Jeg er rett og slett veldig utslitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jenta på 4 mnd som sover så dårlig på nettene. jeg ammer og har begynt med grøt en gang om dagen. på dagen går det greit, det går alt fra 2-3 timer mellom hvert måltid. men om natta våkner hun hele tida. hun sover ikke. i de siste dagene har jeg følt meg så utslitt. føler at det har gått evigheter siden jeg har fått sove noe sammenhengende. mange ganger må jeg bare gråte....fordi jeg er så sliten om natta.

har dere noen tips eller råd?????

Skrevet

huff, jeg føler med deg!

jeg har ett tips jeg vil dele med deg:

lillegutt er snart 4 mnd og hva vi gjør er at jeg pumper meg hver kveld etter at han har lagt seg. neste kveld gir jeg den utpumpede melken sammen med siste måltid for kvelden. da får han i seg ekstra med mat og sover myyyyye lengre.. gir rettogslett 2 måltider i ett. funker som bare det for oss:) lillegutt sover fra 21-07 uten å våkne.

pumper ca 3 timer etter legging, får ut ca 100-120ml. putter det i kjøleskapet og varmer opp i vannbad.

Skrevet

ja jeg kan jo prøve å gi henne litt utpumpet melk i tillegg. men om kveldene må jeg amme så ofte at jeg blir helt utslit. jeg har aldri hatt en sånn kveld da hun sover fra 20/21-07 eller noe sånt. hun våkner så ofte.

Skrevet

gir du henne grøt på kvelden? hun spiser kanskje så ofte fordi hun ikke blir mett nok av bare mm før leggetid.

Skrevet

jeg har gitt henne grøt på kvelden før...men det har ikke hjulpet så mye. men jeg har da ikke gitt henne det regelmessig. jeg gir ihvertfall grøt på dagtid, eller 13 tida. skal jeg da gi regelmessig på kvelden også??? en annen ting er at jeg vil så gjerne at hun også skal ta med mme innimellom....men nå i det siste begynner hun bare å skrike når jeg gir henne det....så da går det ikke ann og gi henne det.

Skrevet

det er alltids verdt det å prøve med grøt før leggetid igjen, og gjøre det regelmessig :) funker ikke det heller, kan du jo høre om du får noen gode råd på helsestasjonen.

Skrevet

takk for svar da. da får jeg prøve med regelmessig grøt på kvelden også.

mamma til gutt: hvordan er deres rutiner da? gir du grøt 2 X om dagen. tulle mi har ikke noe faste rutiner på leggetid.

Skrevet

Ja, vet alt om det å ha lite søvn,,, Det er veldig slitsomt!! Gutten min er nå 15 mnd og sover enda ikke hele natten.. Våkner masse og jeg ammer fremdeles på natten en del for i det hele tatt få han til å roe seg! Er alene med han også, så har ingen avlastning..

Men funnet ut at jeg har krefter jeg ike visste jeg hadde! Noen barn er bare mer krevende med den sovingen har jeg funnet ut.. For jeg har prøvd det meste nå!

Skrevet

hei Pawri!

vi har ikke kommet så langt ennå, gutten er bare 2 måneder og får bare mm. men jeg kjenner flere som løste problemet med søvn på natta med grøt før leggetid :)

Skrevet

Hos oss løste det seg ved at hun fikk grøt på dagen og velling på kvelden. Grøt ble for heftig for magen på kvelden i begynnelsen, men hun ville ha mer mat om kvelden enn hva bare mme gav. Så da gav vi velling til vi var oppe i halv porsjon grøt på dagen, så fikk hun grøt på kvelden også. :)

Og da kom det mer og mer rutiner rundt søvn, før hun ble ca 5 mnd + 1 uke: Borte! Og så kom den første tanna, og de siste 14 dagene har hun sovet hele natta - vi gir drømmemåltid når vi legger oss, om hun ikke har våknet for mat før vi kommer så langt og da sover hun (som regel, men ikke alltid!) til 07-08. :)

Skrevet

hvis du ammer ofte på kvelden, kan du pumpe på morgenen eller i løpet av dagen, i den perioden du føler du har mye. Det er størst melke produksjon den første timen etter amming, så hvis du har mulighet til å pumpe 1 time etter f.eks formidags ammingen, og gi det på kvelden, som f. eks drømmemåltid, Dvs i sovende tilstand, rett før du legger deg.Men som sagt tidligere her, kan du jo prøve velling på kvelden en periode til du er oppe i full porsjon på dagtid. Det vil nok rette seg tilslutt. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...