Gå til innhold

Noen som har hatt effekt av pilates trening for bekkenproblemer?

Anbefalte innlegg

Jeg tar imot alle gode råd med stor takk! Er 6+5 på vei med andremann, og bekkenet er allerede ut på tur. Med førstemann gikk jeg på krykker fra uke 16 og hadde store gangvansker. Da gikk jeg til fysio, men synes ikke det hadde den helt store effekten akkurat.

Lurte på å begynne med pilates trening dersom det hjelper... Så om noen har erfaring med dette, så gjerne del dem med meg :)

Tar også imot andre gode råd :)

Fortsetter under...

Hei

Jeg har hatt effekt av trening hos fysio både med og uten pilates trening. Hensikten med trening ved bekkenløsning er å stabilisere de indre bekkenbunnsmusklene. Først må man bli obs på dem, vite hvordan man skal få dem i bruk og deretter hjelper det med regelmessig trening. Pilates teknikk kan være bra for dette! Om man kun får generell fysioterapi uten at fysioterapeuten virkelig kan dette med bekkenløsning, blir nok ikke resultatet så bra. Jeg er nå gravid med min tredje. Har hatt bekkenløsning i alle graviditetene og hatt nytte av mykgjørende behandling, avlastning og trening. Men kun for å hode det i sjakk. Hovedjobben kommer etter fødselen med hyppig og regelmessig trening... Gå med små steg - både i overført og direkte betydning. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...