Guttemamma75 Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Har nettopp kommet fra legevakten med gutten min på 6 mnd som har fått seg en soppinfeksjon i munnen. Nå har vi fått mycostatin mixtur som skal gies 4 ganger for dag.. De siste dagene har det vært vanskelig å få i han mat, men i dag har det blitt umulig.. Får han ikke engang til å drikke melk (ammer ikke, han får flaske) eller godta vann i sprøyte.. Så nå krysser jeg fingrene for at mycostatinen virker fort - men dessverre har jeg erfaring fra voksne pasienter at det kan ta lang tid før det får effekt.. Om vi ikke får i han væske går det jo ikke så lang tid før vi ender på sykehuset for væsketilførsel... Så da er spørsmålet - er det noen her som har fått mycostatin for soppinfeksjon i munnen til baby, og når fikk deres baby effekt av medisinen?
Miss Dynamite Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 heisann, jenta vår på 10 uker hadde/har det. vi fijj også mycostatin, og må innrømme at det var grusomt, hu bare spydde, ble kvalm og alt mulig (skjedd med flere jeg kjenner) men det jeg annbefaler er å ta farris på en q-tips, og smøre på tunga hans. fungerer ganske fort.
lillemy 26 Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Noe du også kan prøve tyttebær!Kjøp frossne på butikken,tin og skvis..Pensl i munnen til babyen!Legen sa jeg kunne gjøre det,så da stolte jeg på det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå