Gå til innhold

Lavt stoffskifte....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg en mistanke om at jeg har sendt et tomt innleg før dette, men her kommer i allefall spørsmålet...

Er det noen som har erfaring og/eller vet om lavt stoffskifte kan være en medvirkende grunn til problemer med å lykkes?

Jeg skal jo uansett sjekke dette hos legen, for nå har jeg lest om symptomer som kan stemme mine. Det er jo noe som påvirker hormonene i hele kroppen.

Noen som vet noe fra før, her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lavt stoffskifte kan i stor grad påvirke det å bli gravid. I tillegg er det også slik at om man blir gravid når man har lavtstoffskifte (ubehandlet), så vil man ha stor sjans for å miste. Men dersom du virkelig har lavtstoffskifte og får medisner for dette så er det ingenting i veien for å få ett sundt og normalt svangerskap.

Lykke til

Skrevet

Riktig som Tryne sier. jeg har lavt stoffskufte men tar tabletter daglig for dette og har ikke hørt noe om at det da skal ha noe å si.

Skrevet

jeg har fra soneterapeut og andre alternative terapeuter fått bekreftet mange ganger at lavt stoffskifte påvirker, og at jeg nok har lavt stoffskifte. fosteret produserer ikke hormonet selv de første 12 dagene, derfor er det helt avhengig av at moren produserer nok.

problemet er at mange leger ikke er opptatt eller oppdatert på dette, og ikke tar det alvorlig. selv om jeg slo ut på en blodprøve hos legen, fikk jeg beskjed om at det ikke var nok til at det burde medisineres. dette er frustrerende da vi har prøvd i mange år å få barn, og når vi endelig ble gravide mistet jeg i uke 6.

jeg er sikker på det har en sammenheng, og har lest på nettet at mange med stoffskifte problemer sliter m å få legene til å ta det alvorlig, fordi mange mener de verdiene legene opererer med som "grensen for medisinering" er satt alt for høyt.

en ting som skal hjelpe er å smøre jod på kroppen, eller drikke noen dråper i vann. vet det høres litt sprøtt ut, men man kan teste om stoffskiftet er for lavt v å smøre litt jod på huden, og se hvor lang tid det tar før fargen forsvinner. har du normale verdier skal fargen sitte på i 24 timer. trekker det inn i huden og tas opp av kroppen raskere er det fordi kroppen mangler jod. Lugols Iodine kan bestilles på internett, du kan google og lese mer om disse tingene. anbefaler deg det. ellers er det også matvarer man bør holde seg unna, eks reker, som "stjeler" jod fra kroppen ( i fordøyelsesprosessen).

selv kan jeg kjenne og se at skjoldbruskkjertelen (på halsen) forandrer seg i løpet av mnd. da jeg var gravid var den liten og "i ro", og da jeg begynte å blø, og siden, har den blitt mye større og jeg kjenner den tydelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...