Gå til innhold

Gutten vår blir så utrolig fort redd for folk..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er bare 3 mnd. Noen andre som opplever det samme..? Og at det går over etter hvert...?

Spesielt blir han fort redd hvis der er masse støy/bråk i bakgrunnen, og folk skal holde, bære og leke med ham.. Julekalasene har vært rene marerittet..hehe.. Han er jo så utrolig rolig og grei til vanlig, men tar helt av når det blir altfor masse mennesker som skal dille og dalle med ham.

Det verste av alt er at svigers absolutt skal holde ham til alle tider selv om han hylskriker hver eneste gang. Synes godt de kunne la være å mase så om å holde ham når han reagerer som han gjør, alle andre respekterer det når vi sier at han må få litt ro/trygghet når det bråker/mases som verst.. Men de blir nærmest fornærmet når jeg kommer og vil ha ham tilbake når han hyler og er livredd..

Uff, litt rotete dette her, men begynner bare å bli litt lei.. Håper virkelig det snart går over..

Skrevet

Hehe, kjenner meg igjen i dette ja... :-) MIn lille gutt blir også grinete når det blir for mye mas, tror det er ganske normalt når det blir mye høye, ukjente og kanskje litt bråe lyder.

Velger å se på det som positivt i mitt tilfelle - at han sier ifra når det blir for mye mas - men nå er både min famile og svigers stort sett forståelsesfulle... I ditt tilfelle tror jeg at jeg ville ha gitt jobben med å si klart ifra til sambo/mann, det er hans familie! :-) Og ta ham gjerne en tur bort fra maset med jevne mellomrom, skyld på bleieskift, amming osv... ;-) Godt at julen snart er over!

Lykke til!

Skrevet

Prøver å ta ham med bort... -men de følger etter...!!! Svigermor ser ingen hindring i at vi sitter å f.eks. ammer. Diller og dalller og tar på denne ungen uansett! Hehe, fatter ikke at det er mulig.. Holdt på å klikke en del ganger idag, ja! Men er første barnebarnet, så er jo sikkert fryktelig stas..og sikkert litt ekstra sårt når han blir så redd dem. Har sagt fra opptil flere ganger, men hjelper ikke stort..

Ja, er jo bra disse små har vett til å si fra..!! Og veeeldig godt at alle familiekalas snart er over.. Har alltid likt kalas, og synes det er utrolig koselig å treffe familien, men i år har det bare vært stress hver eneste gang.. -pga av svigers...

Klage, klage...Må bare få det ut.. :)

Skrevet

Jøss, litt vel intens svigerfamile...? :-) Jeg opplevde et par ganger at svigerinnen min tok med seg lillegutt og forsvant på et annet rom - da han bare var 5-6 uker. det stresset meg noe utrolig, førstegangsmammahjertet på høygir! Men det har heldigvis roet seg etterhvert.

Svigerfamilien min bor tre-fire timers kjøring fra oss så det er ikke såå ofte vi ser dem, kjenner at jeg ikke ser fram til han blir sånn skikkelig skeptisk til nye mennesker - det kan bli en utfordring...

Skrevet

Jepp, er en utfordring, det kan man si..! Og ja, LITT intense..Svigermor har hengt over meg når jeg ammer siden vi kom hjem fra sykehuset..For hun synes det er sååå koselig å se på.. I begynnelsen skulle hun til og med hjelpe lillegutt å få brystet i munnen når han kava litt, DA kokte det over for meg..har liksom ikke behov for at de tar på brystene mine..hehe..

Men for all del, de er veldig koselige, er veldig glade i dem selv om jeg kjenner jeg har dem litt oppi halsen akkurat for øyeblikket..hehe.. De bor bare 5 min unna, så treffer dem ganske ofte.. Så greit å holde seg "inne" med dem.. :)

Skrevet

hehe....jeg føler med deg!!! Jeg kunne skrevet innelgget selv. Det eneste jeg trøster meg med er at det blir gull verdt når hun blir litt eldre og syntes det er kjekt med noen som herjer litt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...