vesletrollet Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 datteren min heter Emilie. som vi uttaler Emilie (vanskelig å forklare, håper det blir tydeligere etterhvert). Ettersom jeg og foreldrene mine er fra østlandet sier pappa`n min, som prater veldig dialekt EM-ilie med trykk på første stavelsen. det synes jeg er helt greit og ingen andre har reagert på det før farmor holdt på å klikke på juleaften. Emilie het slett ikke Em-ilie, men Emilie... ikke noe stort problem for min del, men har litt lyst til å høre noen synspunkter på dette
Vannmann35 Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 Vel, noen navn har vi utelukket her i huset, fordi de uttales så forskjellige på min og min manns dialekt, som f.eks. Johan, Torgeir, Anders og Oliver. Bortsett fra det, så ville jeg ikke brydd meg noe særlig med besteforeldre eller tanters ulike uttalemåter - da blir det svært vanskelig å finne navn. Man må bare godta at folk har sin dialekt, og uttalemåte.
to_tette? Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 det kan fort bli eMMilie på dialekt-... jenta mi heter emilie, men mange her sier emm-ilie, en sier emily, og ei gammel tante sier emmalje... har også hørt emmi-lie de fleste sier heldigvis emilie uansett dialekt
imoen Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Jeg ville uttalt det E-mi-li-e. LItt trykk på den første Een
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 Har aldri kjent noen Emilie'r som har hatt uttalleproblemer med navnet sitt! Emilie er jo verdens letteste navn å uttale, omtrent! Jeg sier Emiil bare med -ie på slutten.
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 Jeg syns det er morsomt at navn uttales forskjellig! Går ut fra at farmor mente trykket skulle ligge på midterste i. Jeg har det moro med navn som dette: EMMilie KARRoline OLLine CHALLotte VIKKtoria osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå