Stolt mamma! Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 Ønsker å få to tette - men hvor stor er sjangsen for det når mensen ikke er komt tilbake? Har jo hørt om flere som ikke får mensen før 1år etter fødsel... Jeg full-ammer og vil uansett ikke slutte å amme(verken på dag eller natt....) Noen som vett?
Gjest Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 Vet ikke hvor store sjansene er, men EL kommer jo før mensen kommer, så du kan jo teknisk sett bli gravid når som helst - er jo umulig å vite akkurat når mensen kommer tilbake igjen. Fullamming er jo ikke noen 100% trygg prevensjon, det har jeg lest mange eksempler om! Hehe.
husmus &2 Skrevet 26. desember 2008 #3 Skrevet 26. desember 2008 Det er vel mindre sjanser, men absolutt ikke utelukket å bli gravid til tross for at mensen ikke har kommet tilbake. Amming er et godt prevasjonsmiddel men ikke hundre prosent. Noe jeg selv velger å tro på siden vi også ønsker nummer to ganske så raskt! Nå ammer jeg lite, så jeg håper det bidrar på det området. I hvert fall noe positivt med lite melk.... (og så fikk jeg jammen meg klaget over det på denne tråden og )!
Gjest Skrevet 26. desember 2008 #4 Skrevet 26. desember 2008 Jeg har to tette og fullammet til 7 mnd, delammet til 14 mnd:)
Hermione_77 Skrevet 26. desember 2008 #5 Skrevet 26. desember 2008 Jeg lurer litt på hvordan reglene er jeg hvis man får 2 såpass tett at man ikke rekker å komme tilbake i jobb igjen. Er det ikke noe med at man må ha hatt lønnet arbeid i 6 av de siste 10 månedene eller noe sånn for å ha krav på svangerskapspenger?
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 Pocahontas, se for deg at å være i perm. er som å være i lønnet arbeid Foreldrepenger regnes som inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå