Gå til innhold

Har ikke kjent noe spark enda...

Anbefalte innlegg

Jeg er 18+2 i dag, men har til dags dato ikke kjent ett eneste spark. Er førstegangsgravid da, så har hørt at det kan ta litt lenger tid... Skal på UL på tirsdag, kjenner jeg gruer meg litt.. Tenker mye på at det gjerne ikke er som det skal inne i der, håper bare jeg tar feil!! Blir litt engstelig når jeg hører noen her inne er 20 uker, og kjenner spark utenpå magen!

Er det flere i min situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139332299-har-ikke-kjent-noe-spark-enda/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 18+4 i dag, er også gravid for første gang. Men har ikke kjent noe enda, verken spark eller "kiling" .Prøver og trøste meg med at jeg hørte jo hjertelyden hos jordmor den 17 des, og det tar vel lenger tid for oss førstegangsmødre før vi kjenner noe liv.... skal på ultralyd den 30 desember,og krysser alt jeg har for at alt er som det skal der inne. Gleder oss stort til og få se knøttet vårt :-)

med min første kjente jeg ikke noe før uke 21 eller noe sånt, denne gangen har jeg kjent tidligere, men det er først i uke 20 jeg kunne si med 100 prosent sikkerhet at det er babyen jeg kjenner :) nå kan jeg også se det og hun blir sterkere og sterkere for hver dag!! er uke 21-22 nå=)

Jeg er 3gangs og kommet til uke 21. Denne gangen ligger morkaken foran, og det demper for mye av aktiviteten. Det er ganske plagsomt å ikke ha noe særlig kontakt med magen, og jeg håper snart lillesøster blir sterkere og sparker hardere fra seg. Veldig stor forskjell fra tidligere. I morges lå jeg kjempelenge og dultet magen så hun skulle våkne. Hun ble sikkert så irritert på all den knaingen at hun gav meg et skikkelig spark rett der hvor jeg hadde hånden. Da ble mamma glad :o)

hei du,

i første svangerskap var jeg 23 uker på vei da jeg første gang var sikker på at jeg kjente spark! var ingenting uvanlig med meg eller babyen, og jeg hadde ikke morkaken foran eller noe sånt.

hvis morkaken ligger foran mot magen, kan det være enda vanskeligere å kjenne bevegelsene inne i magen. ellers avhenger det jo også av hvordan babyen ligger i magen.

nå er jeg 22 uker på vei med min andre, og det kan forsatt gå ganske lang tid mellom hver gang jeg kjenner noe. tror jeg har lest at det er normalt for førstegangs gravide å kjenne liv første gang rundt uke 21 (gjennomsnitt)

de fleste er litt nervøse før UL tror jeg, de aller fleste får høre at alt er bra. tror det er mange som kjenner seg igjen i din situasjon, og som gru-gleder seg til UL timen!

Takk for svar alle sammen! Ble litt lettet nå;-) Så får bare ta det som det kommer, har nå hvertfall hørt hjertelyd hos jordmor i begynnelsen av desember, 160 slag i minuttet;-)Så får bare satse på at alt står bra til med den lille=)

Annonse

Hei. Jeg er 22 uker å vei og har ikke kjent noe før nå den siste uken. Er også førstegangs fødende. fastlegen min sa det var veldig vanlig at det ikke kommer før fosteret blir litt sterkere hos oss som skal ha for første gang. det kommer når det kommer;)

Var på ultralyd i går, det var helt fantastisk og se den lille Gutten som sparket vilt, hikket og hadde totten i munnen :-)

Grunnen til at jeg ikke kjenner noe spark, er at morkaka ligger foran som en støtdemper. Men den flytter seg jo etterhvert, så jeg får vel bare vente i spenning ;-) Men nå vet jeg jo at alt er bra!

Hvordan gikk det på din ultralyd Anonym?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...