Gå til innhold

Hvordan lagre baby madrassen når v har gått over til seng nr. 2??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper jo at det ikke er så lange tiden til en liten bror eller søster kan overta...

Skrevet

Hvis ikke du har brukt tisselaken/overmadrass er det anbefalt at neste baby får ny madrass, så da er det egentlig bare å kaste den... Hvis du har beskyttet den bra nå, så ville jeg lagt den i søplesekker på loftet, men om det er det mest fornuftige aner jeg ikke.

Skrevet

Madrassen er svindyr anti midd og allergi, hadde det vært en ikea madrass hadde den blitt kastet. Hvis det er krybbedød du tenker på så gjelder ikke det mellom søsken mener jeg, men jeg har selvsagt brukt både tisselaken og overmadrass siden Noah Leander ble født.

Jeg tenkte på spøplesekker jeg også, men er det nok? Vi har en ekkel kjeller, ikke loft....

Skrevet

Blir det ikke litt tett inne i søppelsekken? tenker på mugg osv.

Jeg hadde pakket madrassen inn i et stort laken (evt åpen plastikk) og satt den på et tørt sted. Viss ikke kjelleren er tørr og luktfri ville jeg ha lagt madrassen under senga vår, eller bakerst i klesskapet.

Skrevet

Jo, det "gjelder" mellom søsken også.

Skrevet

Jeg har også en madrass til vugge vi skal bruke om igjen. Det er en kjempefin ullmadrass fra fru lyng. Jeg har oppbevart den i en åpen plast pose også renser vi den på vaskeri når andremann skal ta den i bruk.

Skrevet

Hei

Leste det i går, så at det gjelder også søsken, men ikke i så stor grad. Syntes det er så synd å kaste en slik dyr madrass. Var jo klar over at krybbedød var forbundet med madrasser, derfor jeg brukte tisslaken og overmadrass...

Tror jeg tar i bruk "innerst i skapet" forslaget og ser det an. Kan jo like godt være at det blir 5 år til nestemann og da er det anbefalt at barna sover i hengekøyer;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...