Gå til innhold

pheew, her kommer en oppdatering:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker du meg og mine cellegreier?

Jeg fikk svar på prøvene på selveste julaften, der det står at jeg har celleforandringer grad 3, og at jeg må inn til konisering og får en ny time snart. Dett var dett, ingen forklaring på hva grad 3 er eller noe. Jeg synes det var litt trist å få det brevet få timer før julemiddagen og sånn, og måtte faktisk inn her på bim for å få den hjelpen/ forklaringen jeg trengte for å roe meg litt. Håpte på at grad 3 var det minst farlige, men... Æsj!

Men det er jo så flinke med sånt, og alle sier alt kommer til å gå bra og sånn. Du var gjennom det samme, ikke sant? Grad 3 også, var det ikke lsik? Jeg prøvde å lete etter det svaret du ga meg en gang her, men fant det ikke igjen.

Ser du er over i pp9? Det går nok snart din vei, skal du se!

Fortsetter under...

Skrevet

Hei flikkiflakkaflikkflakk :) *morsomt navn* ;)

Trist å høre at det var grad 3...men, du trenger ikke bekymre deg unødig synes jeg. Etter koniseringen er nok alt bra igjen :) Så går du til kontroll etter 3 måneder..og så etter 6. måneder.. De har en fast oppfølgingsplan på dette her. Og i de fleste tilfeller får de bort alt ved første konisering :) Jeg mener å huske at jeg hadde grad 2-3, og alt ble borte ved koniseringen. Ingen problemer i ettertid og blødningene jeg var plaget med før koniseringen, forsvant :) Nå går jeg jevnlig til kontroll og har foreløpig ikke hatt noe mer celleforandring :) Alle prøver er fine! Jeg har selv valgt å gå litt oftere enn når de kaller meg inn..bare for å berolige meg selv.. Jeg går hver 6. måned nå, selv om jeg ikke trenger det. Så kommer jeg til å gå en gang i året etterhvert.

Husker at jeg også begynte å gråte da jeg fikk brev om celleforandringen og ble dritredd, for man får ikke forklart noen ting. Men, det er ikke noe å grue seg til! Inngrepet gjør ikke vondt og er ikke noe farlig! :) Man kan dra hjem rett etterpå, og bare ligge på sofaen og slappe av i en uke :) Ikke løfte tungt 1-2 uker etterpå for å unngå blødninger. Jeg hadde ikke noe vondt etterpå heller. Blødde bare litt, spesielt da skorpen løsnet etter noen dager. Da blødde det plutselig en del og kom sånn sort skorpe ut. Ringte sykehuset da fordi jeg ble redd for at såret hadde gått opp, men fikk beskjed om at det bare var skorpen som løsnet og at jeg skulle slappe av så ville det roe seg. Og det gjorde det :)

Når har du fått time til koniseringen?

Ja, jeg er over i 9.pp... Dritt... Føles ut som om jeg aldri kommer til å bli gravid!!

Skrevet

Takk! Det er så godt å lese om andres opplvelser, tusen takk:-D

Jeg har ikke fått time ennå, men håper den kommer raskt utpå nyåret. Fikk du beskjed om å vente i 6 mnd før du prøvde å bli gravid?

Ikke fortvil, spiren sitter nok når du minst tror eller forventer det. Det er jo massevis av eksempler på at det ofte går bra så fort man slapper av og ikke tenker så mye på alt sammen. Jeg kjenner en som prøvde i maaange år, og fikk sin første med prøverør/ mikrometoden, 8 år etter hun gifta seg. Rett etter kom nr to på vanlig måte. En annen jeg kjenner prøvde i litt over ett år før hun fikk sin første på vanlig måte. Nå er han halvannet år og hun er igjen gravid med tvillinger! Hiv o hoi! har gått på hormonbehandlig denne gangen.

Stå på, jeg følger med deg:)

Skrevet

Den kommer nok snart den timen :) Ellers får du ringe å purre på dem..man må mase litt har jeg erfart.. ;)

Og ja..man bør ikke bli gravid før det har gått 6 mnd..dette er fordi livmoren/halsen skal komme seg igjen etter koniseringen..

Takk for det! Ja..man sier at det skjer hvis man slapper av..men, det er lettere sagt enn gjort det..hehe..ihvertfall når alt man ønsker her i verden er et lite barn i armene.. *sukk* :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...