Gjest Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 Vi skal på middag hos svigermor idag. Tanten til jenta vår kommer også med ungene sine. Han ene sønnen hennes har hatt oppkast og diare med feber siden lillejulaften. Så sa jeg til svigermor at jeg ikke vil at han skal gå bort til henne og da mente hun at jeg overreagerer og at jeg bare må bli vant til det når vi får ny baby en gang. Sorry skrivefeil, men jeg skriver fra mobiltelefon.
Glad tobarnsmamma Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 Vi trenger vel ikke utsette barnet vår for unødvendig smitte nå, bare fordi vi må bli vandt med det til senere? Dummeste jeg har hørt. Det er noe annet å bli smittet av søsken, enn av slektninger man kan klare å unngå for en gangs skyld... Oppkast og diare kan fort tørke ut små babyer, så jeg ville tatt mine fohåndsregler...
Gjest Skrevet 26. desember 2008 #3 Skrevet 26. desember 2008 Vi holder oss laaangt unna andre syke barn. Vi sliter nok som det er fra før med dårlig nattesøvn, om hun ikke skal bli syk også! Så nei, jeg synes virkelig ikke du overreagerer!
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 26. desember 2008 #4 Skrevet 26. desember 2008 Jeg ville ikke gått hjem til noen der det var syke barn spesielt ikke der det går omgangssyke, det er jo så smittsomt=( Hvis barnet hennes er sykt så burde jo de bli hjemme da og ikke omvendt. Ikke koselig å bli syk når en har baby som skal ha mat hele tiden, du kan jo og bli syk. Ikke så veldig artig å amme når en ligger på do med oppkast og diare.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 26. desember 2008 #5 Skrevet 26. desember 2008 Nei, det er du ikke!! Jeg fikk til og med beskjed av hs og barnelege om at det var helt unødvendig å utsette dem for smitte når de er så små! Så bare hold de unna hverandre du, det er din baby og da er det du som bestemmer. Det får andre bare respektere!!
Tulla08 Skrevet 26. desember 2008 #6 Skrevet 26. desember 2008 NEI, du er ikke hysterisk!!! Hadde holdt meg hjemme var jeg dere. Oppkast og diare smitter jo som bare det. Her har lille jenta mi vært syk med 39 i feber siden julaften, alt pga en idiotisk kollega som tok med seg sykt barn på juleavslutning og smittet min lille. Hadde jeg visst at det kom sykt barn hadde jeg aldri gått... Men i tillegg syns jeg jo virkelig det er din svigerinne som burde holdt seg hjemme med det syke barnet og resten av familien, alle kan jo være smittebærere. Irriterer meg vanvittig med foreldre som ikke tar hensyn når de har syke barn!!! Vår lille gråt i 4 timer utrøstelig i går, ingenting hjalp... helt forferdelig... ingenting er verdt at ens lille barn blir sykt! Så hold dere hjemme!
Hermione_77 Skrevet 26. desember 2008 #7 Skrevet 26. desember 2008 NEEEIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!! Du er slettes ikke for hysterisk. Det er vel ingen som har lyst til å utsette babyen sin for unødvendig smitte vel. De blir da tidsnok syke en gang uansett. Hvis jenta di blir smittet, foreslår jeg at svigermor får være sykevakt!!
power puff Skrevet 26. desember 2008 #8 Skrevet 26. desember 2008 enig med deg, hadde heller ikke dratt. hadde jeg hatt syke barn så hadde jeg vel blitt hjemme med de så de ikke ville smittet resten av gjestene!
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #9 Skrevet 27. desember 2008 vel det problemet vi hadde idag var at vi har reist langt til svigermor så det var vanskelig å bare reise hjem igjen. ( mange timer) så nå får jeg bare krysse fingrene...
Chezka Skrevet 27. desember 2008 #10 Skrevet 27. desember 2008 Jeg drar ingen steder der det er noen med oppkast og diaré - om jeg har baby eller ikke!! Magesjuke er veldig smittsomt, og jeg er liiivredd for å få det selv, er jo veldig ubehagelig. Så å utsette min baby - og resten av familien for den saks skyld - for smitte ville være helt uaktuelt for meg. Andre får bare mene hva de vil om meg, men jeg holder meg borte. Jeg ville heller ikke være redd for å si hva jeg mener om noen dukker opp i selskap med magesjuke. Syns det er veldig merkelig at tanta til jenta di drasser med seg ungen i selskap når han har vært syk, både for ungens del og pga smittefare. Ikke vanlig å være så tankeløs.
Leen Skrevet 27. desember 2008 #11 Skrevet 27. desember 2008 Det er helt latterlig av folk å skulle gå i besøk med syke barn. Det er jo ikke noe kjekt for noen å bli smittet. Hvis det er du som må holde deg hjemme blir jo det helt feil. Det er jo en grunn til at folk er hjemme fra barnehage, skole og jobb når de er syke... Pass på barnet ditt og hold deg unna!! Tanten virker veldig egoistisk.
Nordhagenjentene :) Skrevet 27. desember 2008 #12 Skrevet 27. desember 2008 Vi sendte storesøster til besteforeldre når hun ble syk og mamman hennes ikke kunne ta seg fri fra jobb - jeg ville ikke ha sykt lite barn og hadde jeg blitt syk måtte jo pappan også ta seg fri fra jobb, så vi holdt smitte utenfor huset. Nå var det ikke det det var, men bedre føre var mener jeg... Jeg har også droppet barseltreff fordi jeg er eneste førstegangs, de andre har barnehagebarn som er rundt smitten og derfor ville ikke jeg være med de tre dager før jul. ;P Så jeg mener du ikke er hysterisk! (Men kanskje jeg er det.... *ler*)
MiLady Skrevet 27. desember 2008 #13 Skrevet 27. desember 2008 Hvis han fikk utbruddet på lille julaften og ble bedre i løpet av den dagen, eller i løpet av julaften. så skal du regne 3 dager fra han sist hadde diare eller oppkast. Så hvis han ble dårlig på morran/dagen på lille julaften og ble bedre så vil jeg si at han kan være smittefri allerede den dagen dere hadde middagen.
Tiril77 Skrevet 28. desember 2008 #14 Skrevet 28. desember 2008 Da eldstejenta var baby og liten forsøkte vi å ha et avslappa forhold til sykdom og smitte. Vi plasserte riktignok ikke babyen i fanget til en som hosta og nøys ustoppelig, men om det var et barn med feber, forkjølelse eller annen sykdom tilstede i et selskap hindret ikke dette oss i å delta i samme selskap. Jeg kjenner veldig godt igjen den manglende lysten på et sykt barn, men vi gikk virkelig inn for å ikke bli "hysteriske". Vår erfaring var at dette gikk fint. Vår jente er sjelden syk. Selv ikke første året i barnehage merket vi noe særlig til all sykdommen som de fleste opplever. Så lenge barnet får mm er det veldig godt beskyttet mot smitte og sykdom. Barnet "surfer" på morens imunforsvar. Deretter (Rundt 6 mnd mener jeg å ha hørt) må barnet bygge opp sitt eget imunforsvar og ofte resulterer dette i litt mer sykdom en periode. Jeg tror ikke barn tar skade av litt sykdom så lenge de ellers er sunne og sterke. En er aldri garantert at menneskene en møter er friske. Tenk hvor mye sykdom og smitte som finnes på butikken, kafeen, kjøpesenteret og på bussen! En greier ikke å skjerme barna fra dette. Jeg tror barna blir sterkere og mer motstandsdyktige av å utsettes for normale omgivelser. Årsaken til at barn som begynner i bhg er mye syke til å begynne med er jo fordi de må bygge opp imunforsvaret sitt. Like greit å begynne med det først som sist tenkte vi......
Gjest Skrevet 28. desember 2008 #15 Skrevet 28. desember 2008 Fy søren. Nå har jenta mi blitt syk med oppkast. Vil ikke ha noe fast føde, kun melk. Når hun har drukket opp melken kaster hun opp alt. Skikkelig sprutspy. Har kastet opp 4 ganger idag i tillegg hatt diare. Åååå kjenner jeg er så forbanna. Vi har nå endelig komt oss hjem, men dette var skikkelig jipt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå