Frøken Freken Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 Jenta vår får kun mme, hun er 3,5 måneder gammel. HUn har sovet hele nettene ganske lenge nå, men to netter på rad har hun våknet klokka 0500. Den første natta sovnet hun igjen ganske kjapt, men i natt lå hun og tøyset og pludret i 3 kvarter før jeg bestemte meg for å gi henne en flaske. (Først og fremst for å få ro på soverommet:)For oss har det funket fint at hun har spist omtrent på faste klokkeslett - første måltid 0700 og siste 2000, vi har nok en ganske strukturert hverdag og strukturen har komt av seg selv og er ikke noe jeg har innført. Jeg lurer på om jeg kan komme til å lage et unødvendig nattemåltid ved å gi henne mat selv om hun ikke viser tegn på sult? Hva gjør dere? Må bare understreke at dette ikke handler om å la barnet være sultent og at jeg vil ha minst mulig arbeid for meg selv!
Frøken Freken Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 26. desember 2008 altså.. at det ikke handler om å ungå arbeid for meg selv heller. (krøkkete setning over:)
Gjest Skrevet 26. desember 2008 #3 Skrevet 26. desember 2008 Hvis hun ikke er sulten, så er det jo deilig å slippe å gi mat, men hvis hun ikke sovner igjen når hun våkner kl 05, så er jo noe tidlig å stå opp, og da hjelper det ofte med litt melk.. Jeg ville nok gjort det for å sove litt lenger. Men så er det ofte de endrer søvn mønster i den alderen, datteren til ei i barselgruppa sov natten gjennom de 3 første månedene, så begynte hun å kreve mat. Ikke noe gode råd her da egentlig. Du kan jo se i natt igjen om hun våkner rundt til samme tid og om hun sovner raskt igjen eller ikke...
Labambie Skrevet 26. desember 2008 #4 Skrevet 26. desember 2008 Om hun er sulten skal du gi mat ja.. Husk at rutiner forandrer seg maaaange ganger det første året, og selvom hun har sovet natta igjennom hele tiden, kan det brått forandres. De små skal ha mat om natta, helt frem til de får minimum 2 måltider fast føde om dagen og er minimum 6 mnd gammelt.
gutt-08, jente-11*fødeklar* Skrevet 26. desember 2008 #5 Skrevet 26. desember 2008 Hvis hun bare ligger der uten å antyde at hun er sulten, trenger du ikke gi henne mat. De bytter jo, som sagt, søvnmønster mange ganger, men min helsesøster sier at når barnet er 3 mnd og friskt, kan man lære dem at man skal sove på natta. Men det er jo klart at hvis barnet er sultent, så må hun få mat! Man kjenner sitt eget barn best, så bare følg magefølelsen din, du! Kan jo hende det går over også! Mitt råd er å vise minst mulig oppmerksomhet til barnet når hun våkner på natten og bare "leker". Jeg tror at hvis hun merker at det er "kjedelig", vil hun nok heller foretrekke å sove på den tiden! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå