Gå til innhold

Heldress i ull - hva bruker dere den til?

Anbefalte innlegg

Altså, jeg vet jo at den skal på ungen, men.. :P Snuppa fikk en Janus ulldress i går, ganske tynn, så lurer på når vi kan bruke den.. Har en fra før av, fra cubus, men den bruker vi som nattdrakt (vet egentlig ikke om det er nattdrakt eller ikke...).

Fortsetter under...

Jeg har en liknende, og bruker den av og til over tynt ullundertøy når han sover i vognen. Posen jeg har er ikke den varmeste, så på de kaldeste dagene synes jeg det er godt med et ekstra lag ull... :-)

Har hørt at Janus sin ulldress er veldig god! :-)

bruker nesten bare ulldresser på mine gutter. hele dresser og body og bukser i ull. bruker nesten ikke annet. da har de full fleksibelhet og passe temperatur heke dagen. kan ikke få roset ulltøy på barn nok. jeg har rund 7-8 plagg til hver av gutta mine, og bruker sjeldent annet når vi er hjemme. går vi ut har de ofte andre klær over ulla. :)

Jeg bruker også helst ulldress på gutten. En tynn ullbody under og en tynn ulldress utenpå (ev strømpebukse hvis det er veldig kaldt ute og vi skal være mye ute). Da virker gutten passe varm og jeg veit at han også er varm når vi er ute (har voksi).

Annonse

Har en litt tykk ulldress (lyseblå fra name it), og den bruker vi utenpå vanlig tøy når vi skal ut, f.eks i bilen eller i vogna (nedi vognposen). Er veldig grei til bilen i bilsete da den ikke er så tykk.. varm og god er den, men denne er som sagt litt tykk, kanskje en halv cm i tykkelse..

He he, fikk akkurat en sånn til poden vi også, og må si jeg satt med akkurat samme spørsmål. Når bruker jeg den, er det pysj eller hva...? For den er jo veldig tynn, så føltes ikke helt naturlig for meg å ta den utenpå ullbody/stilongs. Samtidig som jeg innbiller meg at body/stilongs føles bedre å bruke innerst for den dressen er jo litt vid og kommer ikke helt inntil kroppen.

he he, lurer AKKURAT på det samme.... fikk janus ulldress til jul, den som er slik "rynkete" i stoffet, men jeg vet ikke hva/hvordan jeg skal bruke den. uten noe under?med body og sokker? huff, føler meg litt dum. den er liksom for tykk til å ha inne, men for tynn til å bruke til utedress. forvirret....

Hehe, bra jeg ikke er den eneste som lurer på dette;) HI, forresten. Vi brukte den første gang i dag, utenpå en vanlig ullbody i voksiposen, +3-4 grader, var visst greit, det. Men som nevnt av noen lenger opp, den er jo ganske vid, sitter ikke helt inntil kroppen, pluss at det blir jo åpning mellom knappene, så som innedress blir den ganske luftig..

Hehe, vi ønsket oss og fikk 3 ulldresser til jul. Alle har blitt nevnt her.

Den fra Name it bruker vi ute i bilen. Med godt med teppe over så er den fin å ha på også lengre turer (tat av teppet når det blir varmt i bilen) Synes den var kjempefin!! Har brukt den en gang. Ser også for meg å bruke den ute på våren når hun begynner å gå.

Den krinklete fra Janus bruker vi som lekedress inne! Utrolig deilig og myk.

Den tynne ulldressen fra Janus bruker vi som pysj. Har hatt nøstebarn sin ulldress til nå, og den fra Janus virker jo tynnere. Derfor merker jeg at jeg er mer oppe på natte for å forsikre meg om at hun ikke har sparket av seg dyna. Har 16-17 grader på soverommet. Men hittil har den holdt henne varm. Dressen virker deilig og myk, og koster jo en del mindre enn nøstebarn sin. (250,- på obs)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...