Hanne.. Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 Har en utrolig liten godjente på snart 7 mnd, og vi har nå to faste måltider om dagen. Middag og grøt til kvelds. Jeg begynner å gi henne maten og da går det greit, men sånn etter noen skjeer blir hun sutrete, men gaper fortsatt når jeg kommer med skjeen ? Først tenkte jeg at hun blir sint fordi hun ikke vil ha mer mat, men hun gaper opp og vil spise når jeg prøver å gi henne.. Virker noen ganger som hun ikke vil vente LITT engang mellom hver skje. Så stakkars mamma sitter og stresser med at en ny skje skal være klar på vei inn i munnen RETT etter at første skje er fortært..Da blir sutringa mindre.. Hun får vann til maten.. Tenker at hun må jo få vondt i magen siden jeg synes det virker som hun da spiser altfor fort.. Hva skjer??
Gjest glade jul Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 Hehe. Du får bruke to skjeer og mate med begge henda;) Tror ikke det er helt uvanlig, det er mange unger som har det travelt med å spise=)
*Lissi* Skrevet 26. desember 2008 #3 Skrevet 26. desember 2008 Hehe! Helt normalt:-) Barna mine var også slik da de var små. Måtte gå kjapt!
Shabby Cheap Chic Skrevet 26. desember 2008 #4 Skrevet 26. desember 2008 Fikk ikke mata eldsta fort nok da hu var i den aldern heller.. hehe...
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 26. desember 2008 #5 Skrevet 26. desember 2008 Tulla er også sånn til tider, og her tror jeg det rett og slett er at hun helst vil spise selv/være med selvom hun gaper. Jeg gir henne en skje som hun kan "leke med" selv, ofte også en tom skål, og da koser hun seg med det, og det går bedre med matingen.
Gjest Skrevet 26. desember 2008 #6 Skrevet 26. desember 2008 Det tar litt tid før de kjenner at de blir mette, og da blir det gjerne litt sutring i mellom hver skje:)
Hanne.. Skrevet 27. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. desember 2008 Prøvde det med å la henne leke med en tom skål og skje, funka bra det! Takk takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå