blockarella Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 Min lille gutt på like over 3 mndr har siden igår hatt en stygg hoste. Han har vært litt forkjølet en liten stund nå, men det ble plutselig værre. Nå nyser han hele tiden og får hostekuler med litt slimete hoste. Har ikke feber og virker egentlig i grei form (litt trøblete med ammingen, men smiler). Som førstegangsmor blir jeg selvfølgelig litt bekymret, hehe... Han er jo veldig liten til å hoste sånn, og av og til brekker han seg av all hostingen. Noen som har noen tips? Føler kanskje det blir litt vel hysterisk å springe til legevakten, og uansett er det sikkert megakø nå midt i denne influensatiden... I tillegg lurte jeg på en ting... Han fikk vaksinen sin for en -ke siden, kan dette kanskje være en reaksjon på den? Trodde reaksjonen som regel de første par-tre dagene etter...? Ble litt langt dette her, men veldig glad for litt innspill... :-) Rart hvor lite som skal til før vi blir bekymret for disse små!
<3 coccinelle Skrevet 25. desember 2008 #2 Skrevet 25. desember 2008 Vil ikke skremme deg men har akkurat hatt et sykehusopphold med min 3 mnd gamle gutt med samme symptomer. Han var egentlig blid og fornøyd innimellom hostekulene men tok han likevel med til lege og det viste seg at pusten hans var dårlig. Han hadde hoste og slim i luftveiene, men ingen feber. Han vegret seg for å drikke av flaske (ammer også), og hadde slimete hoste spesielt om morgenen og etter flaska. Det var et virus (ikke rs-virus men et annet med tilsvarende virkning). Vi hadde fire dager på sykehus og har behandlet han hjemme med inhalasjonsmedisin i fire dager etterpå. Jeg priser meg lykkelig for at jeg tok han med til lege. Vi hadde også hatt han til legevakt et par dager før men han hørte ingenting på lungene hans. Han sjekket crp som var helt normal. det var den også da vi dro til sykehuset. Jeg vil som sagt ikke skremme men det viste seg hos oss at det var riktig å ta han til lege, og man kan ikke være for forsiktig med de små. Han hadde forresten også fått vaksinen litt over en uke før, men tror heller han var smittet av store søsken son har vært syke en uke. Lykke til og håper dere slipper unna lettere enn oss. Skriv gjerne hvordan det går!
<3 coccinelle Skrevet 25. desember 2008 #3 Skrevet 25. desember 2008 Må legge til at han også hadde vært forkjølet en stund i forveien....
1.gang84 Skrevet 26. desember 2008 #4 Skrevet 26. desember 2008 kan være falsk krupp. jenta mi våknet søndag med stygg hoste, dårlig matlyst men ingenfeber. hun var også ganske blid og fornøyd. vi reiste på legevakten mest fordi jeg var bekymret for at hun ikke spiste. der sa legen at vi nå er inne i en skikkelig krupp-tid og at mange mange barn får dette nå, så også vår datter. fikk litt pustemaske der, ellers fikk vi beskjed om å kle godt på henne og ha henne ut. frisk,kald luft er nemlig det beste for barn med krupp. (les om det på nett). fikk beskjed om å ta kontakt med lege dersom ting ikke bedret seg, da kan man få medisin (efedrin tror jeg er vanlig)for å løse opp hosten og tettheten. er i utgangspunktet ufarlig, men noen barn kan bli veldig tette og få vansker med å puste, da må man gjerne på sykehuset. dette er ikke tilfellet her. skader aldri å ta en telefon til legevakta og høre hva de mener, må jo ikke komme dit selv om man ringer og uttrykker sin bekymring! ....
blockarella Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. desember 2008 Tok en tur til legevakten nå i formiddag jeg... (sammen med resten av byen, hehe...) Der mente de det var et virus - han fikk resept på efedrin og beskjed om å komme tilbake i løpet av et par dager hvis han ikke har blitt bedre. Men må innrømme at jeg ble litt bekymret når jeg leste om dere campanula, høres akkurat ut som lillegutt her. CRP var fin hos ham også idag, og legen mente det satt i luftveiene og ikke i lungene. Går til fastlegen på mandag om han ikke er blitt bedre... Husker du hva viruset het?
*Lissi* Skrevet 26. desember 2008 #6 Skrevet 26. desember 2008 Slik var jenta mi også da hun var forkjølet. satt i de øvre luftveiene fikk jeg beskjed om. Skikkelig sllimhoste. Sprutgulpet skikkelig etter at hun spiste, og da kom det mye slim opp. Blir bekymret når disse små blir syke. God bedring til minsten din!
blockarella Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. desember 2008 Huff, hørtes ikke kjekt ut... Jeg har prøvd å gi ham efedrin med sprøyte i kveld for første gang - det syntes han helt klart ikke var noe stas, hehe, kom noen festlige grimaser. Men er enig, kjenner det i magen når lillegutt hoster som værst... Og gruer meg til alle sykdommer og bekymringer vi har i vente fremover! ;-)
<3 coccinelle Skrevet 27. desember 2008 #8 Skrevet 27. desember 2008 Hei! Håper gutten din er bedre. Vi fikk ikke vite noe navn på viruset, de sjekka bare at det ikke var rs virus med en hurtig test på sykehuset. Siden den var negativ var det sannsynligvis et annet virus med tilsvarende virkning. Det var ingen hyggelig opplevelse men vi ble godt tatt vare på på sykehuset og lillegutt er heldigvis bra nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå