><><><liten jente><><>< Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 det er så mye snakk om at alle babyer skal sove på ryggen,men datteren min på 8 uker sover best når hun ligger på siden.. gjør det noe at hun ligger slik? hun har kolikk også og det virker somhun er mest rolig i denne stillingen..
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 25. desember 2008 #2 Skrevet 25. desember 2008 Heihei! Det trur jeg ikke gjør noe! Bare pass på at hun ikke får noe foran ansiktet eller tipper over eller sånn... Spurte om dette på sykehuset, for jentungen likte også det de første ukene, det var helt greit det. Men hendte hun tippet over så passet alltid godt på
Labambie Skrevet 25. desember 2008 #3 Skrevet 25. desember 2008 Det er nok desverre sånn at faren for krybbedød øker mange ganger om de ligger på siden.. Jeg hadde nok prøvd å legge på rygg ja.. Om det ikke skulle funke i det hele tatt ville jeg investert i en pustealarm.
MiLady Skrevet 26. desember 2008 #4 Skrevet 26. desember 2008 Det er på magen det er fare for krybbedød, og er man lur så pakker man barnet sitt inn sånn at h*n ikke tipper over på magen. Og jeg er mer redd for at sønnen min ligger på rygg enn på siden. Hva med gulping? de får jo ikke dette ut når de ligger på rygg og kan dermed bli kvalt. Puste alarm? er ikke det i det meste laget? Jeg ser selv at min sønn liker å ligge på siden, letter litt på trykket av luft i magen. Man kan jo selv prøve å ligge på rygg når man har mye luft i magen.. det er ubehagelig.
lykkelig78 Skrevet 26. desember 2008 #5 Skrevet 26. desember 2008 Så lenge de snur seg på siden selv skal man ikke gjøre noe med det. Vår datter på 3 uker har snudd seg på siden fra hun var noen dager gammel. Jeg har spurt på både på sykehuset hun ble født og på helsestasjonen om risikoen ved at hun gjør det, og om vi skal "tvinge" henne på ryggen. Alle sier at så lenge hun snur seg dit selv skal vi ikke tvinge henne tilbake. Det viktigste i sitt tilfelle er vell at hun sover og ikke har vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå