Gå til innhold

Trenger praktiske tips når en 2 åring har omganssyke...hva gi mot kvalmen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kaster opp alt til og med vann, og han er jo så tørst stakkar...Men kaster jo opp over alt.Kan jo ikke si ra så det går hardt ut over senger,....

Skrevet

Koker du vannet først? Viss ikke, så er det mitt beste tips. Kok, avkjøl, stapp i masse isbiter og sett i kjøleskap.

Noen klarer drikke farris uten kullsyre. (du rører i glasset til kullsyra er borte) Det er også bra pga får i seg litt mineraler og salter og slikt.

Skrevet

Halvt om halvt med eplesider og farris. Rør gjerne ut kullsyren om han ikke liker det. Det er tips fra onkel doktor her.

Knerten min har forresten spydd i hele dag... Men utrolig nok ser jeg på ham før det kommer så treffer bøtta 3 av 4 ganger ;)

Iskald ingefærøl er jo også kvalmedempende.

Skrevet

vi hadde omgangssyka hos oss for 2 uker siden. Han på 15 mnd spydde 8-9 ganger på et par timer, men straks han fikk i seg cola uten kullsyre og salt potetgull så ble det stopp.

Søsteren på 2,5 år kastet opp dagen etter 2 ganger på rappen, før pappan gav henne potetgull å flat cola. kastet ikke opp mer etter det.

Skrevet

Dekk den øverste delen av sengen med engangs stelleunderlag fra Libero (de henger sammen med bleiene i velutstyrte butikker), så redder du madrassen. Klipp et vanlig laken i 3 så har du 3 "stikklaken" som du kan legge over stelleunderlagene på den øverste meteren i sengen. Med dette så slipper du å re opp hele sengen hver gang det kastes opp, og så haster det ikke så fært å vaske hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...