Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille tulle har plutselig mye mer vondt i magen og avføingen er ikke rennende lenger. Før hun var 6 uker (er blitt 7 nå) bæsjet hun 2 ganger om dagen,store mengder rennende "vanlig" avføring.

Nå er den mer tørr og virker vanskeligere for henne å få ut. Er det noen som har opplevd det samme? lurer på om dette er vanlig og om det stabiliserer seg at kroppen blir vant til det slik at hun ikke har så vondt hele tiden slik som det er nå. Syns så synd på henne.

Skrevet

Hei. Opplevde at det varierte litt med min lille jente, og tror det er vanlig at det endrer seg noe de første ukene.

Det er veldig frustrende når de har vondt i magen. Min jente hadde endel av de fra hun var 5 til hun var 10-12 uker, men heldigvis ikke så ille som kolikk (bortsett fra noen ganger).

Når hun ble 10-12 uker ble det mye bedre. Tror det tar tid for magen å bli vandt til å få mm etc.

Det som hjalp mest var å holde henne inntil meg og bysse henne. Varme mot magen hennes. Hun roet seg best da.

Skrevet

hvis hun får mm går det seg nok til etterhvert. Et lite tips er å skyve beina hennes opp mot magen når hun skal bæsje (som når du steller henne), da skal det gå lettere ut. Det stimulerer trykke refleksen eller noe. I tillegg kan du legge henne på magen over lårene dine når du sitter, og klappe henne på ryggen. Det er veldig godt for vonde mager,og jeg tror aldri min gutt har grått når jeg har gjort det. Må klappe relativt hardt av og til, selvfølgelig ikke så hardt at det gjør vondt:)

Skrevet

Tusen takk for gode råd. skal prøve det ut :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...