Gå til innhold

Noen som har erfaring fra Drammen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lurer også på dette. Fikk velge forløsningsmetode av Riksen sist, men blei veldig overtalt til å gå for igangsatt fødsel to uker før termin pga kombinasjonen stort hode på sønnen min og medfødt ustabilt bekken hos meg. Gikk ikke så bra, endte i hastesnitt i full narkose etter et langt fødselsforløp med epidural som ikke funka. Har nå gått med bekkensmerter i ett år etter fødsel, og jeg nekter å prøve meg på normal fødsel igjen. Orker ikke å ta sjansen på permanente skader på bekkenet mitt. Gynekologen min sier det vil være null problem å få innvilga keisersnitt denne gang pga det som skjedde sist, men skal altså forholde meg til Drammen sykehus denne gangen.

Vil også gjerne raskt hjem etter keisersnittet, gjerne etter ett døgn. Lurer litt på hvordan de stiller seg til det, jeg hadde iallfall klart det fint sist.

jeg hadde hastekeisersnitt på drammen i oktober i fjor.nå var det jo egentlig meningen at jeg skulle føde på vanlig vis,men pga komlikasjoner etter at fødselen ble igangsatt så endte det med keisersnitt.

men selv om det ble haste,så gikk alt rolig for seg.og alle som var rundt meg under operasjonen var kjempehyggelige mennesker som tok seg godt av meg under inngrepet,og pratet med meg underveis og forklarte hva som skjedde hele tiden.

jeg var i ganske dårlig form dagen etter,men det hadde nok også mye å gjøre med at jeg hadde hatt en lang og hard fødsel i forkant.riene begynte fredag,å jenta vår ble tatt med keisersnitt på søndagsmorgen.

men jeg lå bare i tre dager på sykehuset etter inngrepet før jeg fikk dra hjem.å det bestemte jeg selv.de vil jo helst at de som har tatt keisersnitt skal ligge i hvertfall fire døgn.

men hvis du føler deg pigg,så krangler de ikke på det :-)

du får også god informasjon av jordmor før du drar hjem.

vet ikke om du følte at du fikk svar på det du ville nå da :-)

men lykke til uannsett!

• 1 måned senere...

Jeg har tatt 2 keisersnitt på Drammen. Legene var veldig flinke og alt gikk helt fint. Det ble verre på barselavdelingen! Flermannsrom, fire netter uten NOE søvn, liten hjelp til amming og som følger av det måtte jeg ty til erstatning etter hjemkomst. Likte meg ikke der i det heletatt, slet veldig med barseltårer og fikk bare til svar at "de gråter på hvert rom nedover gangen, det er helt normalt", også gikk hun. Fikk en depresjon etter fødselen og den opplevelsen var starten på den. Aldri mer Drammen på meg!

Annonse

Hei!

Hadde hastekeisersnitt på drammen i fjor. Ble utrolig godt tatt vare på både før og etter. Jeg var av de heldige som fikk enerom, skyldes nok at jeg ikke fikk ha barnet hos meg, babyen lå på nyfødt intensiv. Synes de er utrolig flinke ved drammen, både informasjon i forkant og oppfølging etterpå.

Har hatt flere operasjoner før ks.

Lykke til!

• 1 måned senere...

21 februar fikk jeg gutten min ved haste keisersnitt på Drammen Sykehus.

Det ble jo veldig traumatisk for meg der og da, men all ære til leger , jordmødere, og barnepleiere for god behandling. De er veldig flinke på Drammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...