Gå til innhold

Lillegutten min har halscyste!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk greie på i forrige uke da vi var på 3D ul at den lille gutten vår har en halscyste på halsen.Legen som gjennomførte ul hadde ikke vært borti dette før ( selv om han har drevet med dette i 15 år).Han har henvist oss vidre til st Olavs hospitale og vi har fått time der den 29 des.

Lurte derfor på om noen av dere har vært borti noe lignende før .Har to gutter fra før som er friske og raske så det kommer jo litt som ett sjokk at babyen ikke er helt frisk:O(

Skrevet

Halscyster er faktisk ganske vanlig. Mange voksne har det, men får ikke diagnosen før den evt. blir betent ifm annen sykdom i halsområdet -eller sees som et tilfeldig funn ved ultralydundersøkelse av halsen el.

Nå finnes det flere forskjellige typer halscyster, og i alle mulige størrelser. En spesiell type kan bli ganske store og dermed kosmetisk skjemmende, men i våre dager går jo det an å gjøre noe med. Hvis ikke denne cysten er del av et større/annet problem -og det er vel for å finne ut av dette at du er henvist st. olavs - så ville jeg ikke bekymret meg over det. Og de er veldig flinke til dette på st. olavs :)

Lykke til på mandag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...