Gå til innhold

Kan noen hjelpe ang GRØT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 4 mnd i dag. Begynte i går med litt smaksprøver på grøt. Blandet ca 1 skje pulver med mm, men kjøpte i dag en grøt som blandes med vann. Det ble jo noen teskjeer av det, og hun likte det, spiste opp alt.

Ei venninne av meg sa jeg måtte gi det på dagen/ettermiddagen i starten for at en evt reaksjon ikke skulle komme på natta. Og at jeg måtte gi pupp før og etter grøten. Kan noen svare meg på HVORFOR hun skal ha pupp før og etter?

Hvor lenge skal hun ha bittesmå porsjoner?

Bør jeg gi sviskemos hver dag? Evt hvor mye da?

Kan jeg snart begynne å gi grøt på kvelden? Ønsker jo at hun skal være mett og fornøyd når hun legger seg.... Gir man da først en porsjon grøt og så pupp?

Mange spørsmål her, men håper noen gidder å svare på noe av dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:-)

jenta mi er 5 mnd og vi har nettopp begynt med grøt.. første 3-4 gangene fikk hun bare en smaksprøve.. men etter d har hun fått mer..

ga henne pupp etter grøten i begynnelsen,men nå, 2 uker etter første smaksprøve, får hun pupp kl 15, bare grøt kl 18 og pupp ijen kl 21.. så sove:-) hun spiser nesten en hel porsjon nå..

viss ikke jenta di har reagert noe er d vel bare å gi grøt på kvelden:-)

men hvorfor gir du sviskemos? for magen hennes?

lykke til!

å god jul!:-P

Skrevet

Vi gjorde det på denne måten;

Hun får kun mme her, men grunnen til at du hvertfall skal gi mm først, er vel for å holde melkeproduksjonen oppe, tenker jeg.

Frøkna fikk noen skjeer første kvelden, noen fler neste og vi økte jevnt og trutt etterhvert som hun ville ha mer. Hun fikk spise så mye hun ville rett og slett...

Jeg merket litt at hun ble urolig om kvelden, så da begynte vi å gi grøten på morgenen isteden og velling (enten noen skjeer grøt i flaska eller vellingpulver som Hipp har) på kvelden. Da hun var oppe i halv porsjon begynte vi å gi grøt på kvelden også, og nå er vi oppe i full porsjon morgen og kveld (noen dager er hun mer småspist enn andre da...). Vi begynte å gi da hun var 4 mnd minus 10 dager og hun blir 6 mnd om 4 dager, nå har vi så vidt begynt med middager - har holdt oss med 2 fulle grøtporsjoner i 3 uker før vi begynte med middag.

Hun får sviskemos med hvert grøtmåltid - noen ganger tar jeg litt på tuppen av grøtskjea - når hun begynner å bli lei på slutten, "lurer henne" med at det er sviske - for det er godt! De siste dagene har hun fått annen fruktmos med grøten og noen skjeer sviske etter vi er ferdige med grøten. Du må nesten prøve deg frem - frøkna kunne sikkert spist et helt glass til hvert måltid. ;P

Ang pupp før og etter grøt kan jeg ikke svare på - vi gir vann på tutekopp til grøten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...