Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 Jeg fikk en liten jente for en uke siden som ble født nøyaktig åtte uker før termin. Jeg har selv vært syk, og begnner nå å komme meg til hektene. Da dukker også spørsmålene opp. Jeg forstår det slik at sittende stillinger som i bilsete og vippestol ikke er behagelig fordi de synker sammen på en annen måte enn terminbarn. Derfor lurer jeg på om det er et poeng å kjøpe en annen type sete. Har sett at Britax baby sleeper har kommet godt ut i tester, og dette ser ut som det eneste gode setet som gir baby full liggestilling. Tror dere litt mer erfarne at det har noe for seg fremfor et vanlig babysete?
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2008 #2 Skrevet 23. desember 2008 Hei du! Min gutt er født 11 uker for tidlig. Vi reiste hjem når han var syv uker, altså uke 35 og noen dager. Vi hadde Maxi Cosi sitt sete. Jeg syntes det gikk helt fint, men vi kjørte jo veldig lite med han før han var større da... BeSafe IZI Sleep har jo en stol du kan legge mye ned. Vi kjøpte den som var best i test i 2007. Nå er det godt mulig det er en annen som vant i år, men vi var fornøyd med vårt sete. Når dere kommer hjem vil dere sikkert være mye hjemme og når hun er rundt terminen sin er hun jo ikke noe svakere enn andre "nyfødte". Nå er gutten vår 9 mnd og veier 9,5 kilo. Det byr på nye utfordringer, han er for stor for nyfødtsetet....men sitter fortsatt ikke, så vi var veldig i tvil hva vi skulle gjøre med tanke på nytt sete. spurte fysioterapauten han går til og hun var klar på at sikkerhet må gå foran. Så vi har kjøpt et stort sete nå selv om han ikke kan sitte selv... Dette blei rotete, men lykke til:)
lille sprelle Skrevet 24. desember 2008 #3 Skrevet 24. desember 2008 sikkert litt fy, men vi brukte en myk liten sofapute i nyfødtsete de første par mnd.
Noah 08. Skrevet 25. desember 2008 #4 Skrevet 25. desember 2008 Min gutt er født 10 uker for tidlig...hadde han i bilsete da jeg dro hjem fram sykehuset med han,da var han 3.4 kg...syns d gikk helt fint:-) brio sin babystol..da han var ca 9 kg kjøpte jeg brio sin bilstol,han sitter heller ikke selv,men di på butikken sa jeg skulle montere d sånn at d ligger litt bakover..går helt fint da.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #5 Skrevet 25. desember 2008 Har ei jente som er 11uker for tidlig, vi reiste hjem da hun var 7,5uker og vi brukte maxi cosi cabrio fix, det gikk kjempefint og det er jo en pute i stolen som gjorde at det virket bedre å sitte der for babyen. Det var ingen protester på veg hjem, og gikk fint på små turere ellers også!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #6 Skrevet 25. desember 2008 Er likevel usikker. Vår bittelille kommer nok hjem lenge før hun er 3 kilo. Hun ligger på 15-1600 gram nå og skal få komme hjem om tre uker om hun fortsetter å være like sprek som nå. Hvor mye hun veier da, er vel ikke så lett å si HI
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #7 Skrevet 25. desember 2008 Vi kjørte hjem med tulla på 2kg i maxi cosi.Hun satt fint i den.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #8 Skrevet 25. desember 2008 D som også går ann i starten er jo å lei nett til baggen å bruke den i bilen..har di som regel til leie på baby-utstyr butikker.. Brukte d da æ va på ferie me lillegutt..
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #9 Skrevet 25. desember 2008 Tror vi satser på maxi cosi som vi alt har arvet da, blir ikke så mye kjøring på henne i begynnelsen uansett. Nett over bag er helt uaktuelt pga. sikkerheten.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2008 #10 Skrevet 26. desember 2008 Det kommer nok til å gå helt fint med maxi cosi, vi brukte det selv om babyen vår bare var litt over 2kg når vi reiste hjem, jeg satt baki i starten for å se hvordan hun satt i setet og hun sov stort sett. Vi hadde henne i bilstolen så lite vi kunne i starten, brukte for det meste vogna, men når vi måtte ha henne med i bilen gikk det helt fint
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #11 Skrevet 27. januar 2009 Vi leide en boxette på en bareutstyrs butikk. Kostet 100,- /mnd. Absolutt verdt det. Brukte den ca de to første mnd. Lille er 5 uker prematur og var ca 2 kg når vi reiste hjem. Synes det var veldig greit. For oss var bilsetet helt uaktuellt siden vi hadde 3 timers biltur hjem , hadde Akta LogicoS og den virket veldig bratt. Så noen sa at BeSafe Izi Sleep kunne legges ganske mye ned, og det er i grunnen helt riktig, MEN den kan ikke være nedslått mens man kjører!!! Gjør det som føles best for dere!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2009 #12 Skrevet 27. januar 2009 Vi brukte maxi cosi når vi kjørte hjem med jenta vår som da var litt over 2kg bare, gikk helt fint. Jeg satt baki og så at hun satt godt, vi hadde en stopp etter ca 45min, fikk litt mat og sov videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå