Gothminister Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 Noen som vet det? Aldri lagt riskrem før jeg.. Så er det noen som har noen tips til hvordan jeg best mulig får den klumpefri også,så blir jeg glad =)
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 23. desember 2008 #2 Skrevet 23. desember 2008 Du trenger ca 1300g grøt el noe, se på www.matprat.no og søk på "riskrem" så fyller du ut hvor mange personer du skal lage til. Skal lage det i morgen vi å ;O)
Gjest Skrevet 23. desember 2008 #3 Skrevet 23. desember 2008 Vi lager alltid av Fjorland risgrøt. Blir kjempegod!
Holly❄️ Skrevet 23. desember 2008 #4 Skrevet 23. desember 2008 Vi pleier og kjøpe Fjordland sin ferdig grøt vi, så pisker vi krem. Så utrolig fort gjort, og smaker jo akkurat som om du skulle stått og laget grøt i flere timer:P hehe... Gjort på under 10 min...
Gothminister Skrevet 23. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. desember 2008 Har sjekket på matprat.men hvor mye må jeg lage for å få nesten 1400g med risgrøt da? Vil lage hjemmelaget risgrøt jeg =: En ting til... Grøten skal være kald før jeg blander den med krem? Kal jeg lage grøten i kveld das,og fikse resten i morgen?
Gjest Skrevet 23. desember 2008 #6 Skrevet 23. desember 2008 Ja den må være helt kald! Helst kjøleskapskald. Ville kokt grøten i kveld og satt den i kjøleskapet (tildekket) over natten. Jeg vet ikke hvor mye du trenger i gram og sånt, men synes en god tommelfingerregel er å bergene nok grøt som til halvparten av så mange som dere blir, dvs kok nok til at 5-6 personer kunne spist seg mette av grøt. Tror du trenger rundt 2 pakker krem til den mengden. Smak til med vaniljesukker og litt vanlig sukker (ta gjerne endel ekstra sukker i grøten når du koker den).
Pittamitta Skrevet 23. desember 2008 #7 Skrevet 23. desember 2008 1,5 l ferdig kokt risgrøt.1l kremfløte,30 dråper mandel essens kok grøt til 10 personer.Avkjøl denne helt.Mål opp 1,5l grøt.Fisk kremen med 15 ts sukker,rør inn grøt og mandeldråper.Jeg bruker food prossesor til dette,ingen klumper. Serveres med røs saus.Jeg lager selv av saft.du bør vel lage av 2 l kansje.Ca 1 l saft og 1 l vann. kokes opp,rør ut 4 ts potetmel i kaldt vann.Hell dette i den kokende saften litt etter litt litt.avkjøl.
Pittamitta Skrevet 23. desember 2008 #8 Skrevet 23. desember 2008 Nja,en smule skrivefeil da men...:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå